هوش مصنوعی

December 12, 2025
15:15 جمعه، 21ام آذرماه 1404
کد خبر: 208126

سلفی بگیرید و به‌صورت مجازی هر لباسی را امتحان کنید

منبع: زومیت

گوگل هوش مصنوعی خود را ارتقا داد تا تنها با گرفتن سلفی بتوانید لباس را به‌صورت مجازی امتحان کنید.
گوگل اعلام کرد که قابلیت «پرو مجازی لباس با هوش مصنوعی» خود را به‌روزرسانی کرده تا کاربران بتوانند تنها با استفاده از یک عکس سلفی، لباس‌ها را به‌صورت مجازی امتحان کنند.

در گذشته، استفاده از این ویژگی نیازمند آپلود عکس تمام‌قد بود؛ اما اکنون به‌لطف هوش مصنوعی نانو بنانا، کاربران می‌توانند با یک سلفی ساده، نسخه‌ای دیجیتال و تمام‌قد از خود را برای پرو لباس ایجاد کنند.

برای استفاده از این قابلیت، کاربر سایز معمول لباس خود را انتخاب می‌کند و سیستم چندین تصویر تولید خواهد کرد. سپس می‌توان یکی از این تصاویر را به‌عنوان عکس پیش‌فرض برای دفعات بعدی انتخاب کرد. البته همچنان گزینه‌ی استفاده از عکس تمام‌قد واقعی یا انتخاب مدل‌هایی با تیپ‌های بدنی متنوع برای کاربران محفوظ است. ویژگی جدید از امروز در دسترس کاربران ایالات متحده قرار می‌گیرد.

اهالی مانتین‌ویو برای نخستین‌بار در ماه جولای (تیر و مرداد) از قابلیت پرو مجازی رونمایی کردند که امکان امتحان‌کردن پوشاک موجود در Shopping Graph را از طریق جست‌وجو، گوگل شاپینگ و گوگل ایمیجز فراهم می‌کرد. برای دسترسی به این ابزار، کافی است روی لیست محصول یا نتیجه‌ی جست‌وجوی پوشاک کلیک و آیکون try it on را انتخاب کنید.

گوگل سرمایه‌گذاری سنگینی در حوزه‌ی پرو مجازی با هوش مصنوعی انجام داده و اپلیکیشن مستقلی به نام Doppl را نیز به همین منظور توسعه داده است. این اپلیکیشن طراحی شده تا با کمک هوش مصنوعی، تصویری واقع‌گرایانه از لباس‌های مختلف بر تن کاربر ارائه دهد.

فید یادشده شامل ویدیوهای تولیدشده با هوش مصنوعی از محصولات واقعی است و ست‌های لباس را بر اساس سبک شخصی کاربر پیشنهاد می‌دهد. شاید برخی کاربران میانه‌ی خوبی با فیدهای ساخته‌شده با AI نداشته باشند، اما گوگل احتمالاً این رویکرد را راهی برای نمایش محصولات در قالبی آشنا (مشابه تیک‌تاک و اینستاگرام) می‌بیند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.