هوش مصنوعی

December 26, 2025
15:44 جمعه، 5ام دیماه 1404
کد خبر: 209179

Gemini وارد تاکسی رباتیک می‌شود

منبع: ایسنا

شرکت «ویمو» قصد دارد از هوش مصنوعی «جمینای» در تاکسی‌های رباتیک خود استفاده کند.

به نظر می‌رسد «ویمو»(Waymo) در حال آزمایش افزودن چت‌بات هوش مصنوعی «جمینای»(Gemini) شرکت گوگل به تاکسی‌های رباتیک خود است تا یک دستیار هوش مصنوعی را در آن ادغام کند که مسافران را همراهی می‌کند و به پرسش‌های آنها پاسخ می‌دهد.

به نقل از تک کرانچ، جین «مانچون وانگ»(Jane Manchun Wong) پژوهشگر حوزه فناوری در یک پست وبلاگ نوشت: هنگام بررسی کد اپلیکیشن تلفن همراه ویمو، دستورالعمل کامل سیستم را برای ادغام منتشرنشده جمینای در آن کشف کردم. این سند شامل بیش از ۱۲۰۰ خط مشخصات است که دقیقاً نحوه رفتار مورد انتظار از این دستیار هوش مصنوعی را در وسیله نقلیه ویمو تعریف می‌کند.

این ویژگی هنوز به صورت عمومی عرضه نشده اما وانگ می‌گوید سیستم به وضوح نشان می‌دهد که این چیزی بیش از یک چت‌بات ساده است. گفته می‌شود که این دستیار می‌تواند به پرسش‌ها پاسخ دهد، برخی از عملکردهای داخل کابین مانند کنترل دما را مدیریت کند و در صورت لزوم به مسافران اطمینان خاطر دهد.

این اولین باری نیست که جمینای در مجموعه‌ شرکت‌های خودران متعلق به «آلفابت»(Alphabet) ادغام می‌شود. ویمو می‌گوید از دانش جهانی جمینای برای آموزش خودروهای خودران خود در پیمایش سناریوهای پیچیده، نادر و پرخطر استفاده کرده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.