تجارت الکترونیک

June 9, 2010
17:58 چهارشنبه، 19ام خردادماه 1389
کد خبر: 27847

از برج IT شیراز چه خبر؟

عضو هیئت مدیره برج الکترونیک شیراز از راه اندازی مرکز داده (دیتا سنتر) این برج تا دو ماه آینده خبر داد و گفت: با راه اندازی این مرکز میزبانی تمامی سایتهای ایرانی در داخل کشور ممکن می شود.


مجتبی جبرئیلی در گفتگو با مهر با بیان اینکه خدمات مرکز داده و کال سنتر برج الکترونیک شیراز به زودی راه اندازی می شود گفت: ارائه این خدمات در قالب میزبانی سایتهای ایرانی در داخل و خارج از کشور است و این مرکز مخاطبان جهانی خواهد داشت.


وی با بیان اینکه دیتا سنتر و کال سنتر (مرکز تماس) برج الکترونیک شیراز در مرحله آغاز فعالیت قرار دارد ادامه داد: تمامی استانداردهای بین المللی در این مرکز بکار رفته است و با وجود دو مسیر مجزای فیبرنوری و سیستمهای پشتیبان در نظر گرفته شده برای این مرکز، احتمال قطعی سرویس تقریبا به صفر می رسد.


جبرئیلی با تاکید بر اینکه این مرکز تا دو ماه آینده آماده سرویس دهی خواهد بود افزود: تعرفه های میزبانی سایتهای اینترنتی بزودی نهایی و اعلام می شود.


وی با بیان اینکه ظرفیت این مرکز از لحاظ پردازش و ذخیره سازی اطلاعات و پهنای باند به صورت نامحدود قابل افزایش است به مهر گفت: مرکز داده برج الکترونیک شیراز با فیبر نورى از دو مسیر مستقل به مخابرات متصل شده و با واسطه یکى از شرکتهاى  ISDP، عرض باند وسیع اینترنت را تا چند صد مگابیت ارائه مى کند.


عضو هیئت مدیره برج الکترونیک شیراز با بیان اینکه این دیتاسنتر به عنوان مرکز داده اصلى جنوب کشور فعالیت مى کند و به عنوان سایت پشتیبان مراکز داده در تهران و سایر شهرستانها نیز عمل خواهد کرد افزود: به جز سازمانها و نهادهاى مستقر در برج الکترونیک شیراز، این دیتاسنتر میزبان اطلاعات بانکها و سازمانهاى دولتى جنوب کشور نیز خواهد بود.


به گزارش مهر، دیتا سنتر(IDC)  به مجموعه اى از سرویس دهنده ها، زیرساختهاى ارتباطى و تجهیزات دسترسى گفته مى شود که براى ارائه، نگهدارى و پشتیبانى از میزبانى سرویس هاى اینترنتى بکار گرفته شده اند.


برج الکترونیک شیراز به عنوان نخستین برج الکترونیک کشور با هدف گسترش زیرساختهاى فناورى اطلاعات و ارتباطات کشور در اردیبهشت ماه سال 88 و با هزینه اى بالغ بر ۱۶۰میلیارد ریال در شیراز راه اندازى شد.


طرح برج الکترونیک شیراز نمونه الگوبردارى شده از «دبى اینترنت سیتى» و «سوپرکریدور مالزى» در بحث ایجاد محور هم افزایى بین شرکتها است اما از نظر امکانات و ارائه خدماتى که براى مراجعان در نظر گرفته شده از این دو مرکز به مراتب به روزتر است

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.