اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

September 9, 2012
17:18 یکشنبه، 19ام شهریورماه 1391
کد خبر: 44391

رگولاتوری: عدم پوشش موبایل و سرعت اینترنت مهمترین موارد شکایت کاربران است

معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات بیشترین آمار شکایات مردم از ارائه دهندگان سرویس های ارتباطی را مربوط به عدم پوشش و آنتن دهی ضعیف شبکه های موبایل درکشور عنوان کرد و گفت: برای رفع مشکل کیفیت شبکه های موبایل به اپراتورها چندین بار تذکر داده شده است.

حسن رضوانی در گفتگو با مهر، با اشاره به ثبت شکایات مردم از ارائه دهندگان سرویس های ارتباطی و فناوری اطلاعات در سامانه جامع پاسخگویی به شکایات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اظهار داشت: عمده شکایات کاربران سرویس های ارتباطی از ارائه دهندگان این سرویسها در 6 ماهه نخست امسال مربوط به ضعف پوشش دهی در شبکه های تلفن همراه، نارضایتی از نصب آنتن های موبایل -BTS – و مزاحمتهای تلفن همراه بوده است.


وی با بیان اینکه کاربران سرویس های ارتباطی باید شکایات خود را در مورد سرویسهایی که دریافت می کنند ابتدا با اپراتورهای مربوطه در میان بگذارند، ادامه داد: شکایاتی که در سامانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به ثبت می رسد مربوط به آن دسته از شکایاتی می شود که از سوی اپراتور پاسخی به آن داده نشده است.


معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری با تاکید براینکه در بخش سرویس های فناوری اطلاعات نیز عمده شکایات مطرح شده از سوی کاربران مربوط به کندی سرعت در زمان اتصال سرویس اینترنت و نیز مشکلات ناشی از سرعت اینترنت ارائه شده از شرکتهای اینترنتی است که با آنچه که کاربران از این سرویس انتظار دارند در پاره ای اوقات متفاوت است.


رضوانی تصریح کرد: کاربران سرویس های اینترنتی در زمینه تعرفه و نرخ دسترسی به اینترنتی که دریافت می کنند نیز ناراضی بوده و در بازه زمانی 6 ماه نخست امسال چندین بار نارضایتی خود را از این طریق اعلام کرده اند.


وی با بیان اینکه به تمامی شکایات کاربران در اسرع وقت رسیدگی می شود و بارها اپراتورها را به دلیل شکایت کاربران جریمه های نقدی و غیرنقدی کرده ایم، افزود: کاربران با مراجعه به پرتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و ثبت مشکل خود ابتدا شماره شناسه ای دریافت کرده که از این طریق می توانند مشکل خود را با اپراتور مربوطه در میان بگذارند و چنانچه از این طریق به نتیجه نرسیدند رگولاتوری خود وارد عمل شده و موضوع را پیگیری می کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.