سیستم‌عامل و نرم‌افزار

September 18, 2012
18:08 سه شنبه، 28ام شهریورماه 1391
کد خبر: 44579

تبلت چهارهسته ای فوجتسو وارد ایران شد

تبلت چهار هسته‌ای Fujitsu Stylistic M532 وارد بازار ایران شد.

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) این تبلت برای اولین بار در نمایشگاه MWC 2012 در شهر بارسلونا توسط فوجیتسو معرفی و به فاصله 5 روز در نمایشگاه CeBIT 2012 در شهر هانوفر آلمان نمایش داده شد.



این تبلت 10.1 اینچی بسیار باریک چند رسانه‌ای می‌تواند به سادگی با ساختار مجازی شرکت‌ها یکپارچه شود تا از این طریق دسترسی ایمنی را به اپلیکیشن‌های تجاری و سازمانی کاربران برای بهره‌وری بیشتر از هر مکانی را فراهم آورد. تبادلات ایمیل‌ها، تقویم‌های کاری و تماس‌ها می‌توانند با استفاده از نرم افزارهای “حرفه ای از پیش نصب شده” بر روی تبلت مدیریت شوند در حالیکه اطلاعات حساس، پشت فایروال‌های کمپانی ایمن می‌ماند. علاوه بر این، ویژگی‌های چند رسانه‌ای نیز به کاربر اجازه می‌دهند تا خستگی کار روزانه را در کند.
در ابتدای تصور می‌شد که Stylistic M532 جایگزین تبلت قبلی فوجیتسو یعنی Stylistic Q550 خواهد شد ولی با توجه به ویژگی‌های خاص و متفاوت از تبلت قبلی که بر اساس سیستم عامل ویندوز طراحی شده بود، از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می‌کند و نه تنها جهت جایگزینی مدل قبلی خود نبوده بلکه مکملی برای آن می‌باشد که علاوه بر تمرکز بر موضوع کسب و کار بر مساله سرگرمی هم تمرکز کرده است. این تبلت رقیب مستقیم تبلت‌های Apple New iPad و Asus Transformer خواهد بود. این تبلت از رقیبان هم رتبه و هم سایز خود مانند Lenovo ، iPad و Asus نازکتر و سبکتر است.
تبلت ها ما را با مشخصات شبیه یکدیگر گیج میکند و انتخاب تبلتی با مشخصات متفاوت کار سختی است چرا که معمولا مشخصات داخلی یکسانی دارند ولی همیشه بعضی دستگاه ها ویژگی منحصر به فرد نیز دارند.
Stylistic M532 ظاهری شبیه دیگر تبلت‌ها دارد. همچنین صفحه نمایش آن در مقابل حرکات انگشتان پاسخگویی بسیار سریعی دارد. ضخامت این تبلت 8.6 میلیمتر بوده و در رده تبلت‌های بسیار نازک قرار می‌گیرد، به علاوه وزن آن 560 گرم است. این تبلت یک صفحه نمایش 10.1 اینچ استاندارد با رزولوشن 1280×800 به همراه صفحه گوریلا دارد که در برابر خط و خش‌ها مقاوم است. در قسمت پشتی تبلت و محل قرار گرفتن انگشتان از جنس خاصی استفاده شده که اصطکاک زیادی را با انگشتان دست به وجود می‌آورد و به کاربر این امکان را می‌دهد تا به راحتی بتواند این تبلت را در دستان خود بگیرد و با آن کار کند. همچنین این دستگاه دارای ژیروسکوپ، سنسور تشخیص نور محیط و سنسور تشخیص مغناطیس محیط اطراف می‌باشد.
تبلت جدید فوجیتسو دارای پردازنده چهار هسته‌ای 3 NVIDIA Tegra با قدرت 1.4 گیگا هرتز بوده و دارای یک گیگابایت حافظه برای ارایه کارایی کامل و بی‌نقص است. Stylistic M532 یکی از اولین تبلت‌ها با پردازنده 4 هسته‌ای در بازار است و از آخرین نسخه اندروید 4.0.3 Ice Cream Sandwich استفاده می‌کند.
فوجیتسو Stylistic M532 در دو مدل 16 و 32 گیگابایت و از حافظه‌های MicroSD تا 32 گیگابایت پشتیبانی می‌کند. این تبلت دارای یک دوربین 8 مگاپیکسل با فلش و زوم خودکار در قسمت پشت و یک دوربین 2 مگاپیکسلی جهت ارتباطات ویدیویی در قسمت جلو می‌باشد. همچنین M532 با بهره بردن از باطری سلول پلیمر لیتیوم 9.5 ساعت شارژ حفظ خواهد کرد.
این دستگاه با داشتن WiFi، بلوتوث و پورت Mini USB و داشتن 3G/UMTS (امکان اضافه کردن سیم کارت)، Dock station (جهت دسترسی به پورت های اضافی) به عنوان امکانات اصلی ارتباط کاربر را با محیط کاری و اجتماعی حفظ می کند. Stylistic M532 دارای دو اسپیکر استریو است. این تبلت دارای تجهیزات سفارشی جانبی متعددی است. از این تجهیزات می‌توان به یک Cradle اشاره کرد که کاربر به کمک آن می‌تواند از پورت HDMI و پورت USB بهره‌مند شود. ابعاد ادستگاه نیز 263x175x8.6mm است و در محدوده دمایی 40-5 درجه سانتی گراد و رطوبت 20 الی 85% کار می‌کند.
شرکت بهین تکنولوژی که گارانتی محصولات فوجیتسو را در ایران انجام میدهد همه ساله و همزمان با شروع سال تحصیلی در راستای رسالت خود مبنی بر حمایت از دانش آموزان و دانشجویان ،اقدام به عرضه محصولات خود با قیمت های ویژه جهت این عزیزان می نماید. امسال نیز طرح جشنواره فروش به مناسبت بازگشایی مدارس و دانشگاه ها با نام “جشنواره یاد مهر” از تاریخ 20/06/1391 لغایت 01/08/1391 اجرا و مدل های Lifebook AH530، Lifebook SH531، Lifebook SH531/GFO و Stylistic M532 به همراه تخفیف های استثنایی عرضه می گردند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.