اپل دیگر هیچ راز نهانی ندارد!
در هفته های اخیر، بخش قابل توجهی از اخبار حوزه فن آوری به آیفون جدید، آی پاد و محصولات مرتبط با آن اختصاص داشت که شایعه های مربوط به آنها قبل از برگزاری کنفرانس به بیرون درز کرده بود. تا حدی که شب قبل از برگزاری کنفرانس حتی چیز های بی اهمیتی مثل نام جدید EarPods فاش شده بود.
به نظر شما آیا امکان دارد یک تماشاچی هوشمند بدون هیچ دانش قبلی ، متنی خیالی از رویداد رسانه ای اپل بنویسد (البته یکی دو روز جلوتر)و اکثر وقایع را درست حدس زده باشد؟
به گزارش خبرآنلاین، در مورد کنفرانس خبری اپل برای معرفی آی فون 5 واقعا چنین اتفاقی رخ داد. در هفته های اخیر، بخش قابل توجهی از اخبار حوزه فن آوری به آیفون جدید، آی پاد و محصولات مرتبط با آن اختصاص داشت که شایعه های مربوط به آنها قبل از برگزاری کنفرانس به بیرون درز کرده بود. تا حدی که شب قبل از برگزاری کنفرانس حتی چیز های بی اهمیتی مثل نام جدید EarPods فاش شده بود.
البته بخشی از اطلاعات هم سرابی بیش نبود مثل شایعه ای که در مورد ارتباطات نزدیک- میدان(NFC) آی فون جدید وجود داشت. اما به هر حال هر کسی اگر کمی به غرایز و دانش شخصی خودش رجوع می کرد دقیقا می توانست حدس بزند که کنفرانس اپل چگونه برگزار می شود و آیفون جدیدش چه ویژگی هایی خواهد داشت.
شاید تنها چیزی که در این کنفرانس نمی شد حدس زد ، ترتیب اعلام برنامه ها بود. اپل ابتدا از آی فون 5 رونمایی کرد و سپس به سراغ آی پاد و آی تونز رفت که برعکس سنت همیشگی این کمپانی است.
اپل به مرموز ترین کمپانی حوزه فن آوری معروف است. آنها هرگز اسرار محصولاتشان را تا لحظه آخر رونمایی ، فاش نمی کنند.اما این چیز تازه ای نیست که اکثر اخبار مربوط به محصولات شاخص اپل ، جلوتر از زمان معرفی آنها به بیرون درز می کنند. البته در این دوره زمانه که بیشتر کمپانی های فن آوری ، قطعاتشان را خودشان تولید نمی کنند، حفظ اسرار سخت افزاری یک محصول عملا شدنی نیست . در مورد نرم افزار ها اینگونه نیست. مثلا تا زمان معرفی کامل Mountain Lion توسط اپل در اوایل امسال ،هیچ کس از OS X جدید این کمپانی چیززیادی نمی دانست.
شاید یکی از دلایل اینکه ، کنفرانس خبری اپل چندان چیز قابل توجهی برای گفتن نداشت ، همین درز اخبار و گزارش های پیش از موعد بود. به علاوه خود آی فون 5 هم خیلی ها را نا امید کرد.
به هر حال کنفرانس رونمایی از یک محصول، فیلم اکشن نیست. سورپرایز کردن خوب است اما هدف نهایی فروختن هر چه بیشتر یک گجت و درآوردن پول بیشتر است!
در واقع سورپرایز ها هیچ ارتباط ذاتی با محبوبیت و کیفیت یک محصول ندارند. فاصله زیادی هم بین اخبار تعجب آور و مهم وجود دارد. آی فون 5 اولین آی فون با پهنای باند LTE است. این خبر خیلی هم تعجب آور نیست. اپل در این زمینه خیلی دیر هم وارد میدان شده تا حدی که اگر LTE را به آی فون اضافه نمی کرد باید تعجب می کردیم. و افزودن LTE منطقی ترین دلیل برای ارتقا این اسمارت فون بود.
اما آیا وقتی متقاضیان تصمیم به خرید آی فون 5 می گیرند به این فکر می کنند که کنفرانس خبری اپل هیچ سورپرایزی برای آنها نداشته است؟ مسلما نه! شاید درصد بسیار بسیار کوچکی از هواداران اپل ، موقع خرید آی فون 5 واقعا به این فکر کنند که قبل از رونمایی از این محصول همه چیز را درباره آن می دانستند.
سورپرایز کردن می تواند شروع خوبی برای محصولاتی باشد که تازه می خواهند توجه جهانیان را به خود جلب کند و همانطور که می دانید اپل هیچ نیازی به این کار ندارد. اپل به خوبی می داند که خریداران اسمارت فونهایش چه می خواهند و بنابراین محصولی را تولید می کند که هیچ چیز تعجب آوری در آن نیست!