فناوری اطلاعات

September 23, 2012
15:58 یکشنبه، 2ام مهرماه 1391
کد خبر: 49350

سرائیان ؛برج نشین صادق

نوشته: مهندس سعید عسکری (کارشناس مخابرات و کارشناس ارشد ارتباطات)
ناشر: آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)

در روزهای اخیر، بحث تغییر مهندس سرائیان از مدیرعاملی ‏شرکت ارتباطات سیار، بحث داغ محافل خبری حوزه ‏IT‏ بوده که ‏متاسفانه ‏از لحن مناسبی، برخوردار نبوده است. درست است ‏که این مدیر مستقر در طبقه یازدهم برج همراه نیز مانند ‏هر مدیر دیگری، در کنار ‏نقاط قوت، ضعف هائی هم داشته ‏که شاید بارزترین آن، داشتن گارد بسته در ارتباطات ‏بوده (که بیشترین ضربه را از همین ناحیه ‏خورده است)؛ ولی ‏فراموش نکنیم که بدرقه منصفانه، حق انسانی اوست.‏

فراموش نکنیم که تقریباً کل سیم کارت های ثبت نام ۶/ ۵ ‏میلیونی اسفند ماه 82، در دوران مدیریت سرائیان ‏واگذار شد، آن هم بدون ‏خلف وعده و دقیقاً منطبق با ‏زمانبندی اعلام شده؛ در حالیکه فقط برای واگذاری 2/2 ‏میلیون سیم کارت، پیش بینی های لازم صورت ‏گرفته بود. ‏البته در مقابل این بحث کمّی، بلافاصله بحث پارامترهای ‏کیفی شبکه و اختلالات موجود، مطرح می شود که موضوع مهمی ‏‏است ولی طبق مستندات موجود، پارامترهای کیفی شبکه در ‏پایان واگذاری های 6/5 ، در بدترین شرایط، حداقل همسطح ‏آغاز ‏واگذاری هاست و آگاهان امر می دانند که این مهم ‏در شرایطی که هم تعداد مشترکین از 5/3 میلیون به 5/8 ‏میلیون رسیده وهم ‏گستره پوشش، افزایش یافته است، ‏نیازمند چه مدیریت طاقت فرسائی است و باز فراموش نکنیم، با وجود اینکه متاسفانه به حق ‏یا ناحق، در مورد اکثر افرادی که با مسائل مالی سروکار ‏دارند، حرف و حدیث های ‏مالی شنیده می شود و سرائیان ‏هم مدیرعامل یکی از پولدارترین شرکت های دولتی بوده ولی خوشبختانه، چه در محافل ‏داخل شرکت ارتباطات ‏سیار و چه در محافل خارج از آن، وی به عنوان مدیری با ‏سلامت مالی شناخته می شود. ‏

در پایان، فراموش نکنیم سرائیان در طول مدت ‏مدیریتش، هیچگاه وعده بدون پشتوانه نداد، وارد دسته ‏بندی های مرسوم نشد و به ‏تمام معنا، یک مدیر فنی بود. ‏هیچگاه فراموش نکرد که مدیر یک شرکت دولتی است که موظف ‏به توزیع عادلانه امکانات است و باید با ‏کیفیتی قابل ‏قبول، به تمام متقاضیان، سرویس دهد نه به مشترکینی محدود. ‏تا آنجا که در آخرین گام، در روزهای پایانی سال ‏گذشته، ‏به محض اینکه امکان واگذاری سرویس ‏SMS‏ به تمام مشترکین ‏فراهم شد، به جای عافیت طلبی و موکول کردن موضوع به ‏‏بعد از سال نو، ترجیح داد طعم خوش ارسال پیام کوتاه ‏در سال نو را، به کام تمامی 5/8 میلیون مشترک، برساند و ‏در مقابل، انتقاداتی ‏را نیز به جان بخرد.‏

انشااله مدیرعامل بعدی شرکت ارتباطات سیار، با در ‏نظر داشتن نقاط قوت و ضعف فعلی شرکت، بتواند گامهای ‏بلندتری را در پیشبرد ‏اهداف و وظایف این شرکت دولتی ‏بردارد.‏


در این زمینه از آرشیو ایستنا:
کلید برج همراه به چه کسی سپرده میشود؟
سرائیان برکنار شد!

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.