زیر ساخت در حج امسال تابحال ۴میلیون و ۵۰۰هزار دقیقه ارتباطات حجاج ایرانی را برقرار کرده است
شرکت ارتباطات زیرساخت درسه هفته نخست آغاز مراسم حج امسال، 4 میلیون و 500 هزار مکالمه بین ایران و عربستان را با موفقیت برقرار کرد.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت از این میزان 3 میلیون و 700 هزار دقیقه سهم ارتباطات صادره از ایران به عربستان و 800 هزار دقیقه سهم ترافیک از عربستان به ایران است.
از این میزان ترافیک حدود 63 درصد سهم همراه اول , 12 درصد سهم شرکت ارتباطی ایرانسل و 25درصدسهم شرکتهای مخابرات استانی بوده است.
پیش بینی می شود ترافیک مذکور همانند سالهای گذشته درهفته های آتی افزایش داشته باشد و در ایام پایانی مناسک حج به اوج خود برسد.
بر اساس گزارش دریافتی از نماینده اعزامی شرکت ارتباطات زیرساخت به عربستان طی سه هفته گذشته بیشتر مراجعات حجاج برای هماهنگی در زمینه سیم کارت ها بوده است که در این خصوص بیشترین موارد مربوط به فعال کردن سیم کارتهای اعتباری رایگان ، مفقودی سیم کارتها و شارژ سیم کارتهای اعتباری بوده است که در حداقل زمان هماهنگ و برطرف شده است .
تاکنون مشکل شبکه ای در ایران مشاهده نشده وتنها یک مورد مشکل در شبکه الجوال عربستان به وقوع پیوست که مرکز کنترل شبکه بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت این مورد را از شرکت الجوال پیگیری و مشکل در اسرع وقت برطرف شد.
تمامی اطلاعات مورد نیاز زائرین از ازجمله تعرفه های مکالمات با عربستان ، نحوه پیگیری مشکلات و نقاط تماس با نمایندگان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مستقر در مدینه منوره و مکه مکرمه به صورت دو اطلاعیه در اختیار ستاد حج مستقر در این دو شهر قرار گرفته و در این راستا بسیاری از زائرین به صورت تلفنی و حضوری مشکلات خود را حل کرده اند.