محصولات جدید ایرانسل معرفی شدند
ایرانسل در مراسم سالروز ششمین سالگرد راهاندازی شبکه خود چهار سرویس جدید را به مشتریانش معرفی کرد.
به گزارش روابط عمومی ایرانسل، چارسوی ایرانسل یا Irancell App Store، اطلاعات شهری، نانو سیم و چتر وایمکس سرویسهای جدیدی بودند که ایرانسل از عرضه آنها تا پایان سال 91 خبر داد.
چهارسو پورتال برنامههای کاربردی یا App Store خواهد بود که پاسخی به روند ورود گوشیهای هوشمند به بازار است که با ورد آنها نیاز به برنامهای کاربردی افزایش مییابد.
چهارسوی ایرانسل همچنین پاسخی به نیاز بازار خواهد بود. بستری که میتوانند شرکتهای توسعهدهنده نرمافزار و ارایه سرویسهای جدید و مدرن برای افزایش درآمد خود به مشترکان ایرانسل که از گوشیهای هوشمند استفاده میکنند، ارایه دهند.
سرویس اطلاعات شهری نیز بر مبنای نیاز مشترک و تهیه اطلاعات مورد نیاز آن تهیه شده است که براساس آن میتواند نقاط مورد علاقه خود را پیدا کرده و نتایج آن را از طریق پیام کوتاه برای ارایه آدرس یا پیام چندرسانهای برای ارایه آدرس و نقشه دریافت کنند.
با استفاده از سرویس اطلاعات شهری شرکتها نیز میتوانند از طریق پورتال نما نسبت به ثبت نقاط تجاری و اداری خود اقدام کنند.
چتر وایمکس ایرانسل نیز برای استفاده از سرویس اینترنت در محیط های عمومی و استفاده از قابلیت وای فای لپتاپها و گوشیها راهاندازی شده که در صورت دریافت مجوزهای قانونی آماده ارایه است.
نانوسیم ایرانسل نیز با برگزاری نمایشگاه تلهکام در بازار به صورت گسترده عرضه خواهد شد.
مدیر چرخه حیات محصولات ایرانسل گفت: فهرست شماره طلایی، ویترین، پستچی ایرانسل، وایمکس، نما (نقشه مجازی)، مودمهای USB وایمکس و خدمات بانکداری از دیگر سرویسهایی بودند که تا پیش از این سوی ایرانسل عرضه شده بودند.
وی با ارایه گزارشی از روند بازار ارتباطات در جهان گفت: در سال 2003 کمتر از یک دستگاه متصل به اینترنت به ازای هر شخص وجود داشت اما در سال 2020 این عدد بیشتر از 6 دستگاه خواهد بود بطوریکه تا سال 2016 نزدیک به 50 میلیارد دستگاه به اینترنت متصل خواهند بود.
وی افزود: بازار تلفنهای هوشمند نیز از سال 2011 تا سال 2016 رشد نزدیک به 80 درصد را شاهد خواهند بود و در همین سالها رشد ترافیک دیتا در هر سال 50 درصد خواهد بود که نشاندهنده اقبال عمومی و رشد این صنعت در آینده است.
وی گفت: تعداد بازیهای مبتنی اینترنت، موسیقی و اپلیکشنها با رشد روبرو هستند و نکته جالب این است که برنامههای کاربردی با رشد 75 درصد در این بازه زمانی مواجه خواهند شد.
به گفته مدیر چرخه حیات محصولات ایرانسل افزایش 14 درصدی درآمد دیتا در هر سال و افزایش متوسط 55 درصدی شرکتهای تهیهکننده و توسعهدهنده برنامههای کاربردی منجر به سودآوری نزدیک به 50 میلیارد دلاری کل بازار برنامههای کاربردی تا سال 2016 خواهد شد.
وی اظهار داشت: همچنین در سال 2012 متوسط ماهیانه ارسال پیامک به ازای هر کاربر حدود 125 پیام کوتاه خواهد بود که این عدد در سال 2016 با رشد 16 درصدی به 146 پیام کوتاه در ماه میرسد اما در همین حال برنامههای کاربردی با رشد 5 درصدی مواجه خواهند شد.
وی افزود: دیتای ایرانسل در طول یک سال گذشته 100 درصد رشد داشته است و در همین مقطع زمانی شاهد رشد 36 درصدی بازار محتوا با استفاده از بستر ویترین بودیم.
به گفتهوی بازار جهانی به سمت دیتا و افزایش دیتا و برنامههای کاربردی پیش میرود و بازار ایران هم همینطور است و یک استراتژی موفق برای توسعه صنعت ارتباطات و تلهکام در ایران میتواند از سه حوزه عمده تشکیل شود.
وی گفت: برای یک برنامه بلندمدت طی 5 سال آینده باید هر شرکتی در سه زمینه شامل ارتقای شبکه و افزایش کیفیت شبکه خود که میتواند با LTE همراه باشد، افزایش پوشش حوزه ICT از سوی شرکتها و بستر ارایه خدمات سرمایهگذاری کند.