صرف زمان برای استفاده از دستگاههای الکترونیکی موبایلی در فضاهایی مانند اینترنت یا ابزارهای موبایلی، بازی، موسیقی و دیگر امکانات موجود نسبت به دو سال گذشته بین کاربران آمریکایی دو برابر شده است.

در سال جاری میانگین زمانی که هر یک از کاربران به جز تماسهای تلفنی برای استفاده از گوشی خود اختصاص میدادند با رشد 9/51 درصدی نسبت به سال قبل روزانه 82 دقیقه بوده است. به گفته مرکز eMarketer که این آمار را منتشر کرده، رقم یاد شده در سال 2010 میلادی 34 دقیقه در روز اعلام شده بود.
افزایش محبوبیت تلفنهمراه بین کاربران همزمان با افزایش محبوبیت استفاده از ابزارهای اینترنتی همراه بوده است که البته کاربران به صورت همزمان از ابزارهای اینترنتی در رایانههای رومیزی و لپتاپها، تلویزیونهای متصل به اینترنت و دیگر دستگاههای متصل به فضای مجازی نیز استقبال کردهاند.
مرکز eMarketer اعلام کرده است که طی سال جاری میلادی میانگین زمان اختصاص داده شده توسط هر کاربر به فضای آنلاین با رشد 6/3 درصدی نسبت به سال قبل روزانه 173 دقیقه بوده است. در سال 2011 میلادی اعلام شد که با رشد 7/7 درصدی نسبت به سال قبل از هر کاربر در طول روز به طور میانگین 167 دقیقه را به فضای آنلاین اختصاص میداده است.
از بین زمانی که مردم در طول روز به ابزارهای رسانهای اختصاص میدهند 3 ساعت آن مربوط به فضای آنلاین میشود. اما با وجود اینکه میزان تمایل مردم به استفاده از رایانههای رومیزی و همراه روز بهروز در حال افزایش است، پیشبینی رشد دو رقمی در این بخش بعید به نظر میرسد.