محققان دانشگاه کالیفرنیا برای نخستین بار مطالعاتی را روی نوعی فلز با نام "گالیم آرسنید منگنز" انجام دادند که این محصول در خانواده فلزات مغناطیسی نیمههادی طبقهبندی میشود و میتواند ساخت نسل جدیدی از دستگاههای الکترونیکی کوچکتر و سریعتر مبتنی بر نوعی فناوری جدید موسوم به "اسپینترونیکس"(Spintronics) را باعث شود.
مواد به کار رفته در این فناوری برای خواندن و نگاشتن اطلاعات به کار گرفته میشود تا دیگر از شارژ الکترونها برای این کار استفاده نشود. دستگاههای الکترونیکی امروزه برای ذخیره اطلاعات از شارژ الکترونها و چرخش آنها بهره میبرند.
فهم رفتارهای مغناطیسی اتمها مهمترین عامل در ساخت فناوری اسپینترونیکس بوده است که میتواند کنترل دمای محیط را در اختیار بگیرد که این مسئله برای ابزارهای الکترونیکی بسیار اهمیت دارد.
این فناوری جدید از یک تکنیک ویژهای بهره میبرد که برمبنای آن به کمک اشعه X و در اثر نیروی تابشی نور الکترونها از فلز خارج میشوند که به این فرآیند HARPES گفته میشود. این روش توسط "چارلز فادلی"(Charles Fadley) یکی از پروفسورهای فیزیک دانشگاه UC Davis و آزمایشگاه ملی Lawrence Berkeley آمریکا ارایه شده است.
کارشناسان پیشبینی کردهاند که این روش میتواند در آینده نزدیک علاوه بر کوچکتر کردن اندازه دستگاههای الکترونیکی و ضخامت آنها، سرعت این محصولات را نیز افزایش دهد.
گوشیهای هوشمند به سرعت در حال تبدیل شدن به یک منبع مورد اطمینان اطلاعاتی بین خریداران خودرو هستند و این طور که مرکز تحقیقاتی J.D. Power and Associates اعلام کرده است، بیشتر افرادی که خودروی جدید خریداری میکنند این فرآیند را به کمک تلفنهمراه خود انجام میدهند.
مطالعه جدید صورت گرفته روی سایتهای موبایلی شرکتهای خودروساز و میزان کارایی فرآیندهای خرید آنلاین آنها انجام شده است تا مشخص شود که در جریان فروش اینترنتی محصولات این مراکز چقدر گوشیهای هوشمند نقش داشتهاند. این مطالعه سایتهای موبایلی آن دسته از کارخانههای خودروسازی که همگام با نیاز کاربران پیش رفتهاند را بررسی کرده است تا معلوم شود که در جریان خریدهای اینترنتی چقدر گوشیهای هوشمند نقش داشتهاند.
این طور که نتایج حاصل از این بررسی نشان داد، در سال 2012 میلادی 31 درصد افرادی که خودرو خریداری کردهاند از طریق گوشی هوشمند خود به سایت اینترنتی شرکت خودروساز سر زدهاند که این رقم برای سالهای 2011 و 2010 میلادی بهترتیب 24 و 17 درصد بوده است.
گفته می شود که همین افراد به نسبت یاد شده سراغ سایتهای اینترنتی مربوط به شرکتهای وابسته برای خرید لوازم یدکی و ابزارهای جانبی نیز رفتهاند. البته این طوری که گفته میشود میزان تمایلات افراد در این بخش بیشتر بوده و 69 درصد خریداران خودرو با گوشی هوشمند خود به سایت شرکتهای وابسته سر زدهاند.
علاوه بر این 53 درصد این خریداران زمانی که در مرکز فروش خودرو حضور داشتهاند نیز به محتوای الکترونیکی سایت مراجعه کردهاند تا اطلاعات تکمیلی در این فرآیند را نیز در اختیار داشته باشند.
این طور که مطالعه مرکز J.D. Power نشان داده است، 5 اولویت اصلی خریداران خودرو برای مراجعه به سایت اینترنتی شرکتهای خودروساز به قرار زیر بوده است:
قیمت خودرو (66 درصد)
اطلاعات مربوط به مدل خودرو (54 درصد)
عکسهای خودرو (53 درصد)
توضیحات کامل در مورد خودرو و امتیازدهی به آن (52 درصد)
مقایسه خودروهای مختلف با یکدیگر (47 درصد)