مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ایران گفت: همراه اول از سال 82 هیچ افزایش قیمتی در تعرفه های خود نداشته است.
به گزارش ایرنا، ˈوحید صدوقیˈ روز چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران در نمایشگاه تلکام 2012 ایران در خصوص اعتراض و ابهام برخی از مشترکان در مورد افزایش احتمالی قبوض تلفن همراهشان افزود: اگر مشترکی به قبض تلفن همراه خود اعتراض دارد، می تواند با دریافت ریز مکالمات از صحت و سقم قبض خود اطمینان حاصل کند.
وی در مورد تمدید انحصار ارایه خدمات نسل سوم تلفن همراه اظهار داشت: نسل دوم تلفن همراه در کشور ترکیه دو سال زودتر از ایران راه اندازی شد و هم اکنون هفت سال است که نسل سوم تلفن همراه در این کشور راه اندازی شده و یک سال نیز از راه اندازی نسل چهارم تلفن همراه در این کشور می گذرد.
صدوقی افزود: در ایران هنوز در نسل دوم تلفن همراه مانده ایم و حتی انحصار ارائه خدمات نسل سوم تلفن همراه نیز 15 ماه دیگر تمدید شده است.
وی ادامه داد: برای ارائه خدمات نسل سوم پیگیری های لازم را انجام می دهیم و در صورت عدم نتیجه موضوع را از شورای رقابت پیگیری خواهیم کرد، زیرا با توجه به وظیفه ذاتی شورای رقابت، این شورا وظیفه دارد تا از ایجاد انحصار در تمام بازارها جلوگیری کند.
صدوقی گفت: در این مدت نیز حتی اندکی از طراحی، توسعه و نوسازی شبکه همراه اول عقب نخواهیم نشست.
مدیر عامل همراه اول یادآور شد: اگر چه ارائه سرویس منوط به دریافت فرکانس از سازمان تنظیم مقررات (رگولاتوری) است، اما ما در طراحی از چهار باند فرکانس های مختلف استفاده کرده ایم.
وی یادآور شد: بدین ترتیب خود را برای ارائه خدمات نسل سه و چهار تلفن همراه آماده می کنیم.
* یکسان سازی تعرفه سیم کارت های همراه اول در صورت اجازه رگولاتوری
صدوقی همچنین از یکسان سازی تعرفه بین سیم کارت های اعتباری همراه اول خبر داد و گفت: هم اکنون با حذف هزینه جابجایی، نرخ ثابت 67 تومان برای سیم کارت های اعتباری همراه اول قابل اجرا است که این طرح در بسته ایران زمین به مشترکان قابل ارائه است.
وی افزود: آماده اجرای یکسان سازی تعرفه بین سیم کارت های دائمی همراه اول نیز هستیم که این کار نیازمند اجازه سازمان تنظیم مقررات (رگولاتوری) است.
صدوقی از افزایش مکالمات همراه اول خبر داد و گفت: به دلیل بهبود شبکه همراه اول میانگین مکالمات همراه اول 5 تا 10 درصد افزایش پیدا کرده است.
صدوقی در خصوص ابهامات افزایش هزینه قبض حجاج تمتع امسال افزود: وقتی ترافیک در عربستان افزایش یافت، اختلال در شبکه همراه اول، اپراتور دوم و تلفن ثابت رخ داد.
وی ادامه داد: بر اساس اعلام شرکت ارتباطات زیرساخت، 68 درصد ترافیک حجاج تمتع امسال مربوط به همراه اول، 23 درصد شبکه تلفن ثابت(مخابرات) و مابقی مربوط به اپراتور دیگر بوده است.
وی گفت: بنا بر این اپراتوری که سهم بیشتری در مکالمات داشته، بازخورد بیشتری نیز بین حجاج و کاربران داشته است.
صدوقی در پاسخ به این سؤال که آیا ارز مبادله ای به اپراتورهای تلفن همراه تعلق می گیرد افزود: ارز مرجع به اپراتورها تعلق نمی گیرد، اما با ارز مبادله ای ثبت سفارش انجام شده که هنوز هم گشایش اعتبار نشده است.
وی همچنین یادآور شد: در حال انجام پیگیری های قانونی برای ورود همراه اول از فرابورس به بورس هستیم.
وی گفت: همراه اول در هفت ماهه نخست امسال 100 درصد سود پیش بینی شده خود را محقق کرد و تاکنون EPS شرکت معادل 918 تومان برای هر سهم محقق شده است.
صدوقی در پایان افزود: طی نظر سنجی هایی که انجام داده ایم متوجه شدیم بیش از 98 درصد مدیران و مدیران میانی سیم کارت همراه اول دارند و از این رو با توجه به وجود تعداد بالای سیم کارت همراه اول در سازمان ها، راهکارهای سازمانی و شرکتی در دستور کار همراه اول قرار گرفته است.