اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

January 30, 2013
22:46 چهارشنبه، 11ام بهمنماه 1391
کد خبر: 53046

نگاهی آماری به وضعیت کاربران اینترنت در ایران

نتایج یک تحقیق نشان می دهد 50 درصد از کاربران اینترنت در ایران در رده سنی 25 تا 34 سال قرار دارند.



به گزارش عصر ایران نتایج یک تحقیق که از سوی یک وب سایت آنلاین نظر سنجی از میان بیش از 800 کاربر اینترنت در ایران صورت گرفته بیش از 63 در صد از پاسخ دهندگان گفته اند که برای ای میل از سرویس " یاهو" استفاده ، 32 درصد از سرویس   گوگل و 2 درصد نیز از هات میل استفاده می کنند.



طبق این نظر سنجی همچنین نشان می دهد بیشترین استفاده کاربران اینترنت در ایران از سرویس گوگل از بخش " گوگل ترنسلیت" با 53 دصد استفاده کننده است.



بر اساس این تحقیق 49 درصد از کاربران اینترنت در ایران 1 تا 3 ساعت ، 25 درصد کاربران 3 تا 6 ساعت و 17 درصد نیز بیش از 7 ساعت از وقت روزانه خود را صرف اینترنت می کنند و 9 درصد نیز کمتر از یک ساعت از اوقات روزانه خود را صرف اینترنت می کنند.





بر اساس نتایج این تحقیق همچنین مشخص شد 67 درصد از کاربران اینترنت در ایران از این وسیله برای جستجوی اطلاعات، 65 درصد خواندن اخبار، 64 درصد برای عملیات بانکی، 49 درصد برای دانلود موزیک،44 درصد برای عضویت در شبکه های اجتماعی و بالاخره 43 درصد برای خرید .اینترنتی استفاده می کنند.( از انجا که بسیاری از افراد ، استفاده چند منظوره از اینترنت دارند ، جمع درصدها ، از عدد 100 فراتر است.)





همچنین در حالی که تنها 3 درصد از کاربران اینترنت در ایران از طریق تلفن همراه خود به این شبکه جهانی وصل می شوند 71 درصد از خانه و 26 درصد نیز از محل کارشان به اینترنت وصل می شوند.



به لحاظ دامنه سنی کاربران اینترنت در ایران 26 درصد در دامنه سنی 18 تا 24 ،50 درصد از آنها در رده سنی 25 تا 34 سال، 14 درصد در رده سنی 35 تا 44 ،6 درصد 45 تا 54 ، 2 درصد بالای 55 سال و 2 درصد زیر 18 سال تشکیل می دهند.



همچنین به لحاظ سطح تحصیلات کاربریان اینترنت در ایران 3 درصد از کاربران زیر دیپلم،75 درصد دیپلم تا لیسانس، 19 درصد فوق لیسانس و 4 درصد دارای مدرک دکترا هستند.



 این نظر سنجی نشان می دهد 15 درصد از کاربران از بازی های کامپیوتری آنلاین،22 درصد جستجوی شغل،27 درصد برای وبلاگ،31 درصد برای چت و بالاخره 38 درصد برای شنیدن رادیو و برنامه های آنلاین اینترنتی از این وسیله ارتباطی استفاده می کنند.



در مجموع 69 درصد از کاربران اینترنت در ایران طبق نتایج این نظر سنجی گفته اند که زمانی بین 30 دقیقه تا 2 ساعت روزانه آنها صرف بررسی ای میل هایشان می کنند.



از منظر جنسیت نیز 78 درصد از کاربران شرکت کننده در نظر سنجی آنلاین مرد، 19 درصد زن و 3 درصد نیز ترجیح داده اند تا جنسیت خود را نگویند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.