
مرکز تحقیقاتی Forrester در نخستین بررسی خود برای مشخص کردن نحوه تعامل اروپاییها با فناوری دریافت حدود سهچهارم بزرگسالان اروپایی بهطور مستمر از اینترنت استفاده میکنند و بیش از نیمی از آنها دو یا تعداد بیشتری دستگاه الکترونیکی با قابلیت اتصال به اینترنت را در اختیار دارند.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، "رینِکه ریتسما"(Reineke Reitsma) مدیر تحقیقات مرکز Forrester در این خصوص در وبلاگ شخصی خود نوشت: «کاربران اروپایی این روزها بیشتر از همیشه به اینترنت متصل هستند. شرکتهایی که قصد برقراری تعامل با کاربران را دارند باید دریابند که در کشورهای اروپایی کاربران به صورت گسترده از اینترنت استفاده میکنند».
نتایج بررسی جدید این مرکز تحقیقاتی نشان داده است که کاربران بریتانیایی آنلاینترین مردم اروپا هستند و 83 درصد آنها به صورت مستمر از اینترنت استفاده میکنند. بزرگسالان آنلاین بریتانیایی بیشتر از دیگر مردم این منطقه دستگاه الکترونیکی در اختیار دارند و این طور که گفته میشود 64 درصد آنها لپتاپ، 52 درصد آنها گوشی هوشمند و 12 درصد آنها رایانه لوحی دارند.
کاربران فرانسوی عنوان آخر این لیست را از آن خود کردهاند و کمتر از بقیه از اینترنت استفاده میکنند. برای آنها کمترین میزان استفاده از دستگاههای الکترونیکی در اروپا گزارش شده است و طبق آمار موجود 56 درصد این افراد از لپتاپ، 42 درصد از گوشی هوشمند و 7 درصد هم از رایانه لوحی استفاده میکند.
لازم به ذکر است که کاربران تنها در منازل خود به اینترنت متصل نمیشوند. بررسیها نشان داده است که 64 درصد بزرگسالان آنلاین اروپایی از داخل اتاق نشیمن منزل خود وارد اینترنت میشوند، 44 درصد در اتاق خواب از اینترنت استفاده میکنند و 31 درصد هم در آشپزخانه سراغ فضای مجازی میروند. همچنین گفته شده است که 22 درصد این افراد زمانی که در خارج از خانه هستند سراغ اینترنت میروند و 14 درصد هم داخل اتومبیل از اینترنت استفاده میکنند.
در منطقه اروپا توئیتر برای آلمانیها و فرانسویها کمترین محبوبیت را دارد و فقط 5 درصد بزرگسالان آنلاین آلمانی و 7 درصد بزرگسالان آنلاین فرانسوی اعلام کردهاند که در این شبکه اجتماعی صفحه اختصاصی دارند. این رقم برای بریتانیاییها 18 درصد گزارش شده است.
میزان سازگاری با فیسبوک بین اروپاییها بیشتر بوده است و به طور میانگین 55 درصد بزرگسالان آنلاین اروپایی صفحه اختصاصی در شبکه اجتماعی فیسبوک داشتهاند.