
کارشناسان بر پایه یک مطالعه جدید به این نتیجه رسیدهاند که بخش قابل ملاحظهای از فرآیند تماشای برنامههای تلویزیونی روی دستگاههای الکترونیکی همراه در خانه اتفاق میافتد و به عبارت دقیقتر، 82 درصد از فرآیند تماشای برنامههای تلویزیونی روی رایانههای لوحی و 64 درصد برنامههای تلویزیونی مشاهده شده روی گوشیهای هوشمند وقتی صورت میگیرد که کاربران در منازل خود به سر میبرند.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این طور که کارشناسان دریافتهاند، کاربران طی مشاهده برنامههای تلویزیونی از آگهی های تبلیغاتی دوری نمیکنند و نسبت به تماشای آنها نیز تمایل دارند.
بررسیها نشان داده است که برنامههای تلویزیونی سریایلی و چند قسمتی اولویت نخست کاربران را تشکیل میدهد و این در حالی است که حذف آگهیهای تبلیغاتی و تماشا نکردن آنها در این زمینه اقدام نخست افراد نیست.
طبق آمار موجود، 49 درصد کسانی که در این نظرسنجی شرکت کردند توضیح دادند که راحتی و آسایش مهمترین مسئلهای محسوب میشود که در فرآیند تماشای برنامههای تلویزیونی برای آنها اهمیت دارد و بر این اساس چون در خانه خود احساس راحتی بیشتر میکنند، تمایل دارند این فرآیند را در خانه انجام دهند.
همچنین 13 درصد افراد توضیح دادند که تماشای برنامههای تلویزیونی سریالی و چند قسمتی اولویت نخست آنها در انتخاب برنامهها محسوب میشود و تنها 5 درصد اظهار داشتند که تمایل دارند آگهیهای تبلیغاتی کمتری برای آنها پخش شود.
آمارها نشان میدهد که 31 درصد برنامههای تلویزیونی مشاهده شده روی رایانههای لوحی و 27 درصد آنها روی گوشیهای هوشمند درام بوده است و میزان تماشای برنامههای کمدی هم برای رایانههای لوحی 20 درصد و برای گوشیهای هوشمند 24 درصد اعلام شده است.
در مقابل، 31 درصد برنامههایی که در گیرندههای تلویزیونی مشاهده میشود را اخبار تشکیل میدهند که این رقم برای رایانههای و گوشیهای هوشمند 11 و 15 درصد گزارش شده است.