امنیت

فناوری اطلاعات

August 15, 2013
18:16 پنجشنبه، 24ام مردادماه 1392
کد خبر: 56794

بیمه امنیت سایبری؛ راهکاری جدید برای محافظت از داده‌‏های کسب و کار

نتایج یک مطالعه جدید حکایت از آن دارد که برخی از شرکت‏‌ها و کسب و کارهای تجاری مخاطرات ناشی از حملات سایبری را از بلایای طبیعی مهم‌‏تر می‏‌دانند و برای مقابله با آنها به بیمه کردن داده‏‌ها و کسب و کار خود رو آورده‌‏اند.
 
به گزارش وب‏ سایت eweek، مطالعه‌‏ای که اخیراً توسط دو شرکت اکسپرین دیتا بریچ رزولوشن (Experian Data Breach Resolution) و پونمون انستیتو (Ponemon Institute) انجام گرفته است، نشان می‏‌دهد مخاطرات امنیتی فضای سایبر برای کسب و کارها از بلایای طبیعی مهم‏‌تر است. بنا بر این یافته‏‌ها، حدود ۳۱ درصد از کسب و کارهای شرکت‏‌کننده در این مطالعه اقدام به بیمه کردن خود در برابر مخاطرات و حملات سایبری کرده‌‏اند. حدود ۳۹ درصد نیز گفته‏‌اند در حال تصمیم‏‌گیری و برنامه‏‌ریزی برای انتخاب سیاست‏‌های مشابهی برای مقابله با مخاطرات سایبری هستند.
 
۷۶ درصد از کسب و کارهای شرکت‏‌کننده در این مطالعه به پژوهشگران گفته‌‏اند مخاطرات امنیتی فضای سایبر از بلایای طبیعی، آتش سوزی و دیگر مخاطرات احتمالی مهم‏‌تر است و یا به لحاظ اهمیت با آنها برابری می‏‌کند. با این همه فقط ۹ درصد از شرکت‏‌ها احتمال داده‌‏اند که کسب و کار متبوع آنها به خاطر از دست رفتن داده‏‌ها دچار خسارت مالی شود.
 
در این مطالعه که به صورت نظرسنجی انجام شده است، پاسخگویان گفته‌‏اند به خاطر سرقت و درز داده‏‌های خود ممکن است به طور متوسط متحمل ۱۶۳ میلیون دلار خسارت شوند. برخی نیز این رقم را تا ۵۰۰ میلیون دلار ذکر کرده‏‌اند. ۵۶ درصد از شرکت‌‏هایی که در عرض ۲۴ ماه گذشته با خطر سرقت و نشت داده‏‌های خود دست و پنجه نرم کرده‏‌اند، از این طریق به طور متوسط ۹.۴ میلیون دلار متضرر شده‌‏اند.
 
لاری پونمون، رئیس و موسس شرکت پونمون انستیتو در این زمینه گفته است: شرکت‏‌ها نگران خسارت‏‌های مالی ناشی از سرقت داده‏‌های خود هستند. بیمه سایبری می‏‌تواند به عنوان یکی از اجزای مهم راهبرد مدیریت مخاطره از آنها در برابر خسارت‏‌های مالی پشتیبانی کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.