تبلت

تلفن همراه

September 22, 2013
11:48 یکشنبه، 31ام شهریورماه 1392
کد خبر: 57609

رده‌بندی برندها در بازار تبلت‌های گران‌قیمت

در بازار تبلت اگرچه برندهای ارزان‌قیمت سهم بزرگی از میزان تقاضا و فروش بازار را به خود اختصاص داده‌اند، اما در میان حرفه‌ای‌ها و نام آشناهای بازار همچنان ترتیب‌های برندی رعایت شده و هر برند نسبت به سابقه و همچنین محصولاتی که ارائه می‌کند در رتبه خاصی از محبوبیت قرار گرفته است.
براساس اعلام فعالان بازار کامپیوتر، در مورد تبلت‌های گران‌قیمت این برندهای اپل، سامسونگ و ایسوس هستند که سهم بزرگی از محبوبیت را به خود اختصاص داده‌اند و سایر برندها نظیر لنوو، سونی و… در رده‌های پایین‌تر محبوبیت قرار گرفته‌اند.
محمد سلامت، یکی از فعالان بازار در این باره به «دنیای‌اقتصاد» اعلام کرد: اگرچه تبلت‌های برند محبوب و اعیانی اپل مخاطبان خاص خود را دارد، ولی همین مخاطبان خاص حاضر نیستند به سراغ برندهای دیگر بروند.
به گفته این فعال بازار، در مدت اخیر که قیمت‌ها در بازار افزایش یافته و همچنین با کاهش تقریبی موجودی مواجه هستیم میزان تقاضای عمومی تا حدودی کاهش یافته است، اما بازار همچنان مخاطبان خود را حفظ کرده است.
یکی دیگر از فعالان بازار هم با تایید گفته‌های همکارش به «دنیای‌اقتصاد» اعلام کرد: سامسونگ اگرچه محبوبیتی در حد اپل ندارد اما با توجه به تنوع بالای محصولاتش در رده محبوب‌های بازار تبلت قرار دارد.
این در حالی است که براساس اعلام باشگاه فعالان آی سی تی، در بازار تبلت‌های گران‌قیمت گلکسی‌های سامسونگ با کسب 35 درصد از محبوبیت بازار در رتبه نخست محبوبیت بازار تبلت‌های گران‌قیمت ایستاده‌اند. سهم محبوبیت تبلت‌های این برند در بهمن ماه سال 91 در حدود 3/32 درصد بوده است. پس از این برند هم آی‌پد اپل با کسب سهم محبوبیت 2/25 درصد در رتبه دوم محبوب‌های بازار تبلت‌های گران‌قیمت ایستاده است. این درحالی است که سهم محبوبیت تبلت‌های این برند در بهمن‌ماه سال گذشته در حدود 2/32 درصد بوده است.
برند asus نیز پس از این دو برند در رتبه سوم محبوب‌های بازار تبلت‌های گران‌قیمت ایستاده است. سهم محبوبیت تبلت‌های این برند 2/24 درصد اعلام شده که در مقایسه با بهمن سال گذشته که میزان محبوبیت تبلت‌های این خانواده 4/19 درصد بود رشد کرده است.
 
 
لنوو نیز چهارمین برند محبوب در بازار تبلت‌های گران‌قیمت معرفی شده است که سهم محبوبیت تبلت‌هایش در بازار 7/9 درصد است. سهم محبوبیت تبلت‌های این برند در بهمن‌ماه گذشته در حدود 3 درصد گزارش شده است.
به گفته کارشناسان و فعالان بازار، یکی از دلایل رشد سهم محبوبیت تبلت‌های برندهایی نظیر سامسونگ، لنوو و ایسوس رشد تنوع مدل‌های گوناگون این تبلت‌ها و همچنین آشنایی هر چه بیشتر کاربران با تبلت‌ها و از سوی دیگر افزایش قابلیت‌های کاربردی این کالاها است. به گفته کارشناسان، با توجه به چنین موضوعی مشاهده تغییرات بیشتر در رده‌بندی برندها در بازار تبلت طی ماه‌های آینده به هیچ وجه عجیب نخواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.