November 26, 2013
20:02 سه شنبه، 5ام آذرماه 1392
کد خبر: 59043

سوء استفاده مخابرات شیراز از اطلاعات مشترکان ADSL اپراتورها

شرکت مخابرات استان فارس با در اختیار داشتن اطلاعات مشترکان جدید و قدیمی اپراتورهای ارایه‌دهنده خدمات اینترنت پرسرعت (PAP) از آنها به نفع کسب سهم بازار بیشتر برای خود بهره‌برداری می‌کند.
 
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، این شرکت مخابرات استانی به رغم اینکه انحصار سیم مسی برای ارایه سرویس ADSL را هم در اختیار دارد اما به تازگی رویه جدیدی را برای جذب مشترکان دیگر اپراتورهای ارایه‌دهنده خدمات اینترنت پرسرعت در پیش گرفته است.
شرکت مخابرات استان فارس در تماسی تلفنی با مشترکان اینترنت هر اپراتوری که قصد جمع‌آوری خط رانژه شده خود را دارد، پیشنهاد می‌دهد سرویس اینترنت خود را از مخابرات این استان دریافت کنند.
در صورتی که مشترکی قصد جمع‌آوری خط رانژه شده از اپراتور قبلی و برقراری آن روی سرویس اپراتور جدیدی را داشته باشد، شرکت مخابرات استان فارس به محض جمع‌آوری رانژه از شرکت اول و قبل از برقراری رانژه روی سیستم اپراتور جدید با وی تماس می‌گیرد.
در تماس تلفنی شرکت مخابرات فارس به متقاضیان برخورداری از اینترنت پرسرعت وعده داده می‌شود درصورتی که سرویس خود را از شرکت مخابرات دریافت کنند، در همان روز نسبت به راه‌اندازی اینترنت آنها اقدام می‌شود و می‌توانند از اینترنت مستقیم مخابرات بدون واسطه استفاده کنند.
این شرکت مخابرات استانی تنها راه چاره پیش روی مشترکان را فسخ قرارداد با اپراتور جدید و ثبت درخواست اینترنت از شرکت مخابرات عنوان می‌کند تا در کمترین زمان نسبت به برقراری سرویس آنها اقدام شود.
این اقدام ضدرقابتی شرکت مخابرات درحالی است که با در اختیار داشتن اطلاعات مشترکان و اپراتورها نسبت به سوءاستفاده از آنها برای جلب مشتری و کسب سهم بیشتر از بازار اینترنت کشور اقدام می‌کند.
 
پاسخ شرکت مخابرات استان فارس
مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات استان فارس با رد ادعاهای مطرح شده در خصوص استفاده از اطلاعات مشترکان اینترنت پرسرعت گفت: این موضوع به هیچ وجه صحت ندارد و نیاز بازار اینترنت پرسرعت به اندازه‌ای زیاد است که نیاز به اقداماتی از این دست وجود ندارد.
 
به گزارش ایسنا، سیدحمید حسینی در پاسخ به اظهارات شرکت شاتل، مبنی بر این‌که مخابرات استان فارس برای شرکت‌های خصوصی فعال در زمینه‌ی اینترنت پرسرعت مشکل ایجاد کرده، با بیان این‌که تمامی مراحل تخلیه خط و رانژه در شرکت مخابرات استان فارس به صورت مکانیزه انجام می‌شود و به هیچ وجه دسترسی به اطلاعات مشترکان در این سیستم وجود ندارد، افزود: در صورتی هم که گزارشی از سیستم گرفته شود شرکت مقابل نیز در جریان گرفتن این گزارش قرار می‌گیرد.
 
وی در خصوص این‌که آیا در حال حاضر مخابرات فارس به صورت مستقیم اقدام به فروش ADSL می‌کند یا خیر گفت: مخابرات فارس فروش ADSL را در استان به پیمانکار واگذار کرده است و ما فقط بر نحوه‌ی بازاریابی و فروش آنها نظارت داریم.
 
وی افزود: در زمینه‌ی نحوه رقابت و بازاریابی فروش نیز خود ما نیز حساسیت داریم و معتقدیم باید در فضایی سالم و به دور از هرگونه رفتار ضد رقابتی به تعهدات خود نسبت به سایر شرکت‌ها عمل کنیم.
 
وی هم‌چنین گفت: در حال حاضر براساس ابلاغ سازمان تنظیم مقررات ارتباطات از زمان درخواست رانژه از سوی شرکت‌ها ما کمتر از 72 ساعت درخواست آنها را انجام می‌دهیم.
 
حسینی گفت: این درحالی است که مخابرات استان فارس در این زمینه هزینه‌ی 5000 تومانی راه‌اندازی و تخلیه ویژه را از شرکت‌های خصوصی تاکنون نگرفته است.
 
مدیر روابط عمومی مخابرات فارس افزود: تاکنون هیچ نامه‌ای و یا مدارکی در این خصوص از سوی شرکت شاتل به مخابرات ارائه نشده و ای کاش پیش از رسانه‌ای کردن موضوع مدیران شاتل این قضیه را از روال اداری پیگیری می‌کردند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.