تلفن همراه

گوشی

April 26, 2014
9:24 شنبه، 6ام اردیبهشتماه 1393
کد خبر: 61819

رشد 15 برابری بودجه تبلیغاتی نوکیا برای سال 2013

سامسونگ همچنان نخستین شرکت الکترونیکی جهان محسوب می‌شود که بیشترین هزینه را برای تبلیغات در حوزه گوشی‌های هوشمند پرداخت می‌کند. اما گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که اپل با اتخاذ تصمیمات جدید سعی دارد در بازار آمریکا در این بخش با سامسونگ رقابت کند.
در بازار آمریکا 7 تولیدکننده برتر گوشی‌های هوشمند طی سال 2013 میلادی در مجموع 1.3 میلیارد دلار برای تبلیغات محصولات خود هزینه کردند که این رشد 30 درصدی بودجه تبلیغات شرکت‌های یاد شده نسبت به سال 2012 را نشان می‌دهد.
 
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در این دوره زمانی بودجه‌های تبلیغاتی در نظر گرفته شده برای محصولات و خدمات مخابراتی نیز افزایش قابل ملاحظه یافت و با بیشترین سرعت نسبت به بخش‌های دیگر این صنعت رشد کرد. 
در حالی که بودجه تبلیغات صنعت مخابرات طی سال 2013 میلادی در مجموع رشد 9 درصدی را تجربه کرد، میانگین افزایش هزینه‌های تبلیغاتی برای کل این صنعت 0.9 درصد محاسبه شد.
دو شرکت سامسونگ و اپل بزرگترین تبلیغ‌کنندگان گوشی هوشمند در آمریکا محسوب می‌شوند که البته میزان هزینه‌های تبلیغات آن‌ها در سال 2013 میلادی تنها 12 میلیون دلار با یکدیگر تفاوت داشته است. در مقابل باید توجه داشت که سامسونگ در سال 2012 میلادی 68 میلیون دلار بیشتر از اپل برای تبلیغ گوشی‌های هوشمند خود در بازار آمریکا هزینه کرد.
شرکت سامسونگ در سال گذشته اندکی از هزینه‌های تبلیغاتی خود در کشور آمریکا کاهش داد و آن را به رقم 363 میلیون دلار رساند. در مقابل، اپل در همین دوره زمانی بودجه تبلیغاتی خود برای بازار آمریکا را با رشد 5 درصدی به 351 میلیون دلار رساند.
شرکت نوکیا نیز در این سال بودجه تبلیغاتی خود برای بازار آمریکا را 15 برابر کرد تا با این اتفاق در مجموع 221 میلیون دلار برای تبلیغات محصولات جدید خود در آمریکا تبلیغ کند.
شرکت موتورولا نیز در رتبه چهارم این لیست قرار گرفت و مجموع هزینه تبلیغات آن برای بازار آمریکا 189 میلیون دلار محاسبه شد که این رقم نسبت به بودجه تبلیغاتی سال 2012 میلادی سه برابر افزایش یافت.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.