اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 1, 2014
4:38 سه شنبه، 10ام تیرماه 1393
کد خبر: 63068

دوران افول موتور‌های جستجوی اینترنتی رسید

یافته‌های یک موسسه تحقیقاتی نشان می‌دهد که با کاهش ترافیک موتورهای جستجوی اینترنتی استفاده از آنها برای شناسایی و مراجعه به سایت‌های دیگر کمتر از قبل است.
 
به گزارش فارس به نقل از سرچ انجین واچ، تحقیقات Shareaholic نشان می‌دهد که در فاصله دسامبر سال 2013 تا می سال 2014 استفاده از جستجوگرهای مختلف اینترنتی به منظور مراجعه به سایت‌های شرکت‌های تجاری و … کاهش یافته است.
 
در این میان با بررسی شاخص‌های مختلف مشخص شده که اگر چه گوگل پرطرفدارترین موتور جستجوی اینترنتی است، اما تعداد بازدیدکنندگان کمتری را نسبت به رقبایش همچون ask، بینگ و یاهو به دیگر سایت‌ها فرستاده است.
 
جدولی که به همین منظور توسط Shareaholic طراحی شده، نشان می دهد افت عملکرد گوگل از همه رقبا بیشتر است و پس از آن به ترتیب سایت های یاهو، بینگ، Ask و AOL قرار دارند. یافته مهم دیگر این بررسی این است که یک سوم کل ترافیک سایت ها مربوط به جستجوگرهای اینترنتی است.
 
سهم گوگل از این رقم 31 درصد و سهم بقیه موتور جستجوها شامل Yahoo، Bing، Ask.com و  AOLهر یک کمتر از یک درصد است. با توجه به جایگاه برتر گوگل سرعت نزول آن نیز چشمگیرتر از رقباست. سهم گوگل در ابتدای این بررسی یعنی دسامبر سال 2013 نزدیک به 38 درصد بوده که در می سال 2014 به 31 درصد رسیده است.
 
محققان معتقدند علت اصلی این کاهش افزایش استفاده کاربران از شبکه های اجتماعی است. در واقع این شبکه ها تا حدی جایگزین موتورهای جستجو شده و برای یافتن اطلاعات مربوط به شرکت‌های تجاری به کار می‌روند.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.