اپراتورها

رگولاتوری

October 18, 2014
20:04 شنبه، 26ام مهرماه 1393
کد خبر: 64981

تعرفه تلفن ثابت تعدیل می‌شود؟

طی ماه‌های گذشته بارها مدیران مخابراتی از بالا‌بودن هزینه‌های توسعه و نگهداری شبکه خبر داده و در عین حال یادآور می شوند که تعرفه‌های تلفن ثابت حتی کفاف هزینه‌های نگهداری و توسعه شبکه مخابرات را هم نمی‌دهد. برهمین اساس این سوال پیش آمده که آیا مخابرات به دنبال بالا‌بردن تعرفه‌های تلفن ثابت است؟
 
 
مدیر عامل شرکت مخابرات در این باره معتقد است: از نظر ما باید تعرفه‌ها براساس استاندارد‌های بین‌الملل تعریف شود.
 
کاظم ابراهیمی‌ صدر‌آبادی در پاسخ به این سوال که آیا شرکت مخابرات قصد افزایش تعرفه‌های تلفن ثابت را دارد، اظهار کرد: از نظر ما باید تعرفه‌ها باید براساس استاندارد‌های بین‌الملل باشد.
 
وی ادامه داد: من به این موضوع کاری ندارم که تعرفه‌های فعلی کفاف هزینه‌ها را می‌دهد یا خیر. اما ما تا پیش از اجرای همکدسازی تلفن ثابت حداقل دریافتی که برای یک دقیقه مکالمه بین شهری داشتیم 30 تومان بود اما اکنون این رقم به 30 ریال رسیده و چیزی حدود یک دهم شده است. از سوی دیگر برخی استان‌ها مانند اصفهان حدود 20 تا 30 شهر و یا تعداد بالایی روستا دارند که قبلا این افراد با تعرفه 30 تومانی تماس‌های درون‌استانی خود را برقرار می‌کردند، اما اکنون همان‌طور که گفته شد این رقم به سه تومان رسیده است که این مساله فشار زیادی را از نظر درآمدی به مخابرات اعمال می‌کند.
 
ابراهیمی ادامه داد: بر این اساس ما به دنبال بررسی مجدد تعرفه‌های تلفن ثابت هستیم البته بحث ما بحث افزایش قیمت نیست و بحث تعدیل است حال شاید در این بررسی‌ها افزایش تعرفه صورت گرفته و یا شاید هم صورت نگیرد. در هر صورت در حال حاضر پیگیری مخابرات برای افزایش تعرفه‌ها را به هیچ عنوان تایید نمی‌کنم.
 
وی در عین حال خاطر نشان کرد: ما به دنبال آن هستیم که با ارائه سرویس‌های مختلف مانند ارائه‌ی بسته‌های متشکل از تلفن ثابت، تلفن همراه و اینترنت بتوانیم تا حدی این رقم را اصلاح کنیم، چرا که ارائه‌ی این بسته‌ها می‌تواند به نوعی سودآوری برای مخابرات به همراه داشته باشد.
 
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در پاسخ به این سوال که آیا فکر نمی‌کنید حمایت وزارت ارتباطات از ارائه چنین سرویس‌هایی به نوعی فراهم آوردن شرایط رقابت ناسالم با شرکت‌های ارائه کننده خدمات اینترنت محسوب می‌شود؟ توضیح داد: ما اعلام آمادگی کرده‌ایم که بسته‌های اینترنتی خود را از با ترکیب تمام اپراتورهای اینترنت و به ویژه شرکت‌های PAP ارائه کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.