تلفن همراه

گوشی

June 13, 2015
12:08 شنبه، 23ام خردادماه 1394
کد خبر: 71023

خوشامدگویی تمسخرآمیز Rdio به اپل، با اشاره به نامه سال ۱۹۸۱ این شرکت به IBM

در سال ۱۹۸۱ اپل با چاپ یک آگهی کنایه آمیز تمام صفحه در روزنامه وال استریت ژونال، ورود IBM را به کسب و کار کامپیوترهای شخصی تبریک گفته بود. در این تبلیغ آمده بود: «خوش آمدی IBM. حقیقتا خوش آمدی. به مهم ترین و جذاب ترین بازاری که از ۳۵ سال پیش با آغاز انقلاب کامپیوتری تاکنون، وجود داشته است. و همچنین تبریک از این بابت که بالاخره شما هم موفق شدید کامپیوتر شخصی بسازید.»
 
دوشنبه گذشته Rdio نیز به عنوان یکی از رقبای اپل در صنعت استریم موسیقی، در حرکت مشابهی متن زیر را در توییتر منتشر کرد: «خوش آمدی اپل. حقیقتا خوش آمدی. به مهم ترین و جذاب ترین جبهه ای که از ۱۶ سال پیش با آغاز انقلاب موسیقی دیجیتالی تاکنون، وجود داشته است.»
 
Anthony Bay مدیر Rdio در مورد ورود اپل به بازار استریم موسیقی چنین اعتقاد دارد: «وقتی به کارهای خارق العاده اپل نگاه می کنید، همگی در زمینه های جدید انجام شده اند، اولین کامپیوتر مک، آیپاد، آیفون، آیپد، همه اینها فوق العاده هستند، اما سرویس تازه اپل، حرف جدیدی برای گفتن ندارد.»
 
وی در ادامه برای توضیح دلایل اعتقادش به عدم موفقیت Apple Music، به آیتیونز اشاره می کند که در ابتدا به عنوان سرویسی خوش ساخت ارائه شد، اما در حال حاضر تبدیل به نرم افزاری آشفته و سردرگم شده است؛ و این نتیجه تلاش برای گنجاندن چندین و چند کارکرد در یک سرویس است.
 
بنابراین، اگر اپل را در بازار استریم موسیقی یک بازارچه بزرگ و تو در تو در نظر بگیریم که هرچیزی در آن عرضه می شود، Rdio همانند یک فروشگاه کوچک اما تخصصی خواهد بود که تنها روی وظیفه اصلی خودش یعنی رساندن موسیقی خوب به دست کاربران تمرکز دارد.
 
سرویس موسیقی اپل در تاریخ ۳۰ ژوئن مصادف با ۹ تیر و همراه با انتشار نسخه ۸.۴ iOS ارائه خواهد شد. این سرویس در ۱۰۰ کشور در دسترس خواهد بود که بیشتر از ۸۵ کشوریست که Rdio در آنها حضور دارد. کمپانی مستقر کوپرتینو اما بنا دارد موسیقی را با نرخ ۲۵۶ کیلوبیت در ثانیه استریم کند که هرچند با نرخ موسیقی های فروخته شده روی فروشگاه آیتیونز یکی است، اما از نرخ ۳۲۰ کیلوبیت در ثانیه ارائه شده در اسپاتیفای، گوگل پلی، Rdio و حتی بیتس (که اکنون در تملک اپل قرار دارد) پایین تر است.
 
در پایان می توانید تصویر تبلیغ سال ۱۹۸۱ اپل را مشاهده نمایید.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.