مدیر کل روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت با عجیب خواندن ادعای شرکت مخابرات ایران در خصوص 20 برابر شدن تعرفه مکالمات بین الملل گفت :تعرفه مکالمات بین الملل هموطنان ایرانی در یکسال اخیر ، به طور متوسط 25 درصد ارزان تر شده است و در برخی مسیرهای پرترافیک نظیر عراق و افغانستان به کاهش 40 درصدی نیز انجامیده است.
حامـدرضا اسماعیلی افزود : مـدیـران شرکت مخابرات همانند سایر اپراتورها از این تعرفه ها آگاهی کامل دارند و ارایه نشانی هایی این اندازه غلط برای خودداری از پرداخت حقوق مردم ، شگفت انگیز است .
وی همچنین در خصوص بدهی 350 میلیارد تومانی شرکت مخابرات ایران گفت : این رقم بدهی سررسید شده این شرکت به زیرساخت است وگرنه میزان بدهی واقعی، ارقامی به مراتب بیشتر است .
اسماعیلی در باره اینکه چرا اخیرا شرکت ارتباطات زیر ساخت ظرفیت ها و درخواست های مورد نیاز شرکت مخابرات ایران را افزایش نمی دهد اظهار داشت : مفهوم این سوال این است که چرا به رغم بارها تذکر در این باره و بد عهدی مکرر در خصوص پرداخت دیون دولت ، یکبار دیگر به یک شرکت بدهکار فرصت داده نشده است تا میزان بدهی خود را بیشتر کند؟ واقعیت این است که این مسیر بارها طی و تذکرات لازم هم ارایه شده است ، ولی بی تفاوتی و بدعهدی مدیران شرکت مخابرات ایــران درباره پرداخـت دیـون خود ، نتیجه ای جـز انـباشت بـیشتر بـدهـی های ایـن شرکـت دربر نداشته است.
مدیرکل روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت افزود : قرارداد زیرساخت با اپراتورها و قرارداد اپراتورها با مشترکان دو تعهد حقوقی مستقل است و این ادعای شرکت مخابرات ایران که پرداخت تعهدات این شرکت منوط به وصول مطالبات از مشترکان است ، خلاف بدیهیات کسب و کار تلقی شده و مخابرات ایران نمی تواند هزینه مدیریت قراردادهای خود با مشترکان را از محل بیت المال تامین کند .