سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

August 14, 2015
11:08 جمعه، 23ام مردادماه 1394
کد خبر: 72610

سیری، منشی تلفنی جدید کاربران اپل

کارمندان اپل در حال آزمایش سرویسی هستند که بر اساس آن از سیری برای پاسخ دادن به تماس‌های صوتی دریافت شده و ثبت پیام‌های صوتی صورت متن استفاده خواهد‌شد.
 
براساس گزارشی که توسط وال استریت ژورنال منتشر شده، پس از دریافت پیام توسط سیری، از سرویس iCloud اپل برای ارسال پیام صوتی در قالب متن استفاده خواهد شد و این به آن معنی است که کاربر نیازی به گوش دادن به پیام صوتی را نخواهد‌داشت. بیزینس اینسایدر نیز با انتشار گزارشی مشابه به نقل از منابع موثق اعلام کرده قرار است این سرویس جدید در سال 2016 در دسترس کاربران محصولات اپل قرار گیرد.
 
راه‌حلی که اپل برای کاربران پرمشغله‌اش در نظر گرفته ساده و در عین حال زیرکانه‌است. افراد علاقه عجیبی به ارسال پیام‌های صوتی دارند زیرا سریعتر بوده و می‌توان در مدت زمانی کوتاه‌تر حجم اطلاعات بیشتری را انتقال داد. اما در مقابل، علاقه‌ای به دریافت پیام‌های صوتی ندارند زیرا خواندن یک متن نسبت به گوش دادن به همان پیام زمان کمتری صرف کرده و دسترسی به بخش‌های مختلف متن برای افراد راحت‌تر از دستری به بخش‌های مختلف یک فایل صوتی است.
 
در  این سرویس جدید که کارمندان اپل هفته‌ها است درحال استفاده آزمایشی از آن هستند، زمانی که تماس تلفنی دریافت می‌شود و فرد قادر به پاسخگویی نیست، به جای اینکه به صندوق صوتی رایج هدایت شود،‌ سیری به آن پاسخ خواهد‌ داد  و این توانایی را خواهد داشت که اطلاعات مشخصی در مورد محل کاربر و دلیل در دسترس نبودن او را در اختیار تماس گیرنده قرار دهد که محدودیت اطلاعات ارائه شده توسط سیری را کاربر اصلی تعیین خواهد کرد. پس از آن تماس‌های صوتی به سرورهای اپل انتقال یافته و سپس به متن تبدیل خواهند شد.
 
مبنای کارکرد سیری برای تبدیل مکالمات صوتی به متن دقیقا از همان روشی تبعیت می‌کند که این دستیار صوتی با استفاده از آن جملات شما را به متن قابل جستجو تبدیل می‌کند. 
 
اپل قصد دارد سیری را در سیستم عامل جدیدش، iOS9 به روزرسانی کند، در این صورت این سرویس می‌تواند در میان اپلیکیشن‌ها جستجو کرده و پیش‌بینی کند که کاربر قصد انجام چه‌کاری دارد. این شرکت تمرکز ویژه‌ای بر دستیار مجازی دارد و صندوق صوتی iCloud نیز بخشی از این رویکرد جدید است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.