تلفن همراه

گوشی

August 23, 2015
9:49 یکشنبه، 1ام شهریورماه 1394
کد خبر: 72871

موبایل‌ سونی شما هم ناگهان خاموش می‌شود؟

مصائب استفاده از گوشی‌های هوشمند سونی ظاهرا بعد از گذشت یکی دو سال، گریبان کاربران موبایل را گرفته و صبر آنها را تمام کرده است.
 
 
نوستالوژی خاموش شدن ناگهانی گوشی‌های اکسپریا بار دیگر تکرار می‌شود و ظرف هفته‌های اخیر کاربران بسیاری چه با حضور در شبکه‌های اجتماعی، فروم‌های تخصصی و چه به صورت حضوری از داشتن گوشی اکسپریا ابراز ناراحتی کرده و از داستان عجیب خاموش شدن یکباره گوشی و روشن نشدن آن می‌گویند.
 
این موضوع حدود یکی دو سال گذشته به اوج خود رسید و حتی مسئولان سونی پاسخی برای اقناع مشتریان خود نداشتند و تنها این موضوع را به نرم‌افزار ربط دادند و سعی کردند که در آپدیت‌های نرم‌افزاری مانع ریزش و نارضایتی مشتریان خود شوند.
 
مشتریان بسیاری بودند و هستند که گوشی را با قیمت حدودا یک میلیون تومان خریداری کرده اما بعد از گذشت چند هفته که گوشی آنها خاموش شده با مراجعه به نمایندگی پس از فروش یا تعمیرات گوشی متوجه شده‌اند که مشکل از مادربورد گوشی است و باید رقمی در حدود 600 تا 700 هزار تومان دیگر برای تعمیرات گوشی مثلا نو، هزینه کنند.
 
ظاهرا بار دیگر مشکلات سونی رخ نمایان کرده و ظرف هفته گذشته حداقل سه دارنده اکسپریا این موضوع را با تسنیم در میان گذاشتند و از خاموش شدن یکباره و مداوم گوشی خود خبر دادند. یکی از دارندگان این برند گفت که گوشی خود را شب گذشته در حالیکه شارژی حدودا 20 درصدی داشته به شارژر متصل کرده اما صبح هر چه تلاش کرده موفق به روشن کردن گوشی خود نشده است.
 
این کاربر می‌گفت که تلاش‌های چند باره برای روشن کردن گوشی به حدی کلافه کننده بود که حاضر شده سخت‌افزار را با نگاه داشتن دکمه‌های پاور و ولوم+ ریست کند اما باز هم به نتیجه نرسیده است.
 
کاربر دیگری هم از خاموش شدن ناگهانی گوشی خود و راه‌اندازی مجدد آن گلایه کرد و گفت که در هنگام کار با گوشی به یکباره خاموش می‌شود و باید خودم بار دیگر آن را روشن کنم. در این شرایط تمامی برنامه‌های در حال اجرایم ریست می‌شود و کار را برای من سخت کرده است.
 
حال اگر از جمله کابران حرفه‌ای باشید در چنین شرایطی سری به فروم‌های تخصصی می‌زنید تا ببینید راهکاری برای این نقیصه ارائه شده است یا خیر.
 
اغلب فروم‌ها مشکلات کاربران را مخابره کرده و راهی برای رفع این نقیصه داده نشده است. تنها بسیاری از راهکارهای مقطعی نظیر ریست سخت‌افزاری و اتصال به رایانه دیده می‌شود که ظاهرا به شکل محدودی توانسته مشکلات را حل کند.
 
با این حال تماسی با یکی از نمایندگان پس از فروش سونی گرفتیم اما حاضر نشد به صورت دقیق دلیل چنین موضوعی را بگوید و اصرار داشت که گوشی را برای تعمیر نزد این نمایندگی ببریم.
 
اما تعمیرکاران علاءالدین و ایران معتقدند که این مشکل برای گوشی‌های سونی بسیار رایج و اغلب تعمیرات آنها مربوط به گوشی‌های سونی است. آنها خاموش شدن ناگهانی گوشی را تأیید می‌کنند و می‌گویند که این موضوع بسیار شایع بود و ظاهرا دوباره گریبان کاربران را گرفته است.
 
یکی از آنها در ارتباط با هزینه‌هایی که مشترکان برای تعمیر می‌پردازند گفت: گهی اوقات مشکل مقطعی است و با یک فلش و نهایتا 50 تا 60 هزار تومان موضوع حل می‌شود اما گاهی اوقات مادربورد سوخته و باید تعویض شود که در این صورت و با وجود مادربورد مربوط به آن گوشی، هزینه تعمیرات بسته به نوع گوشی بالای 600 هزار تومان می‌شود.
 
نمایندگی خدمات پس از فروش سونی نیز با اعلام اینکه حداقل گوشی بین 5 تا 6 روز جهت بررسی نزد دفتر نمایندگی می‌ماند، گفت: هزینه و مدت زمان نهایی برای تعمیر بعد از تحویل و تست گوشی مشخص می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.