بازاریابی دیجیتال، مهمترین اولویت در کسب و کارهای جهانی
بازاریابی دیجیتال هماکنون یکی از مهمترین بخشها در جهان محسوب میشود و این طور که نتایج حاصل از یک مطالعه جدید توسط مرکز گارتنر نشان میدهد، به مهمترین اولویت برای مراکز بازاریابی در جهان تبدیل شده است.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، بررسیها نشان داد میانگین بودجه مخصوص بازاریابی طی سال 2015 میلادی 10 درصد در سراسر جهان افزایش یافت و 61 درصد از مدیران بازاریابی که در این بررسی حضور داشتند اعلام کردند در سال 2016 میلادی نیز بار دیگر بودجه خود را بالا میبرند.
«ایونو جنوِز» مدیر تحقیقات گارتنر در این خصوص گفت: «با اطمینان کامل میتوان گفت بازاریابی دیجیتال به اولویت اصلی بازاریابی در سراسر جهان تبدیل شده است. مراکز بازاریابی این روزها بین فضای آفلاین و آنلاین تفاوت زیادی قایل میشوند. کاربران آگهیهای تبلیغاتی را در دنیای دیجیتالی بیشتر میپذیرند و بازاریابهای دیجیتالی روشهای سنتی را کنار گذاشتهاند تا محصولات خود را به صورت نوین معرفی کنند. به طول کلی باید گفت بازاریابی دیجیتالی یک اتفاق مهم در دنیای دیجیتالی امروز محسوب میشود و روز بهروز بیشتر مورد توجه قرار میگیرد».
از بین مدیران حاضر در این بررسی 10 درصد اعلام کردند که پا را از بازاریابی دیجیتالی هم فراتر بردهاند و تکنیکهایی را مورد استفاده قرار میدهند که مدلهای جدید تجاری را برای آنها مطرح میکند.
به طور کلی باید توجه داشت تجارت دیجیتال در حال رشد است و امسال 11 درصد از بودجه کلی بازاریابی دیجیتال را به خود اختصاص داده است. این رقم برای سال 2014 میلادی 8 درصد گزارش شده بود.