تلفن همراه

گوشی

May 15, 2016
11:48 یکشنبه، 26ام اردیبهشتماه 1395
کد خبر: 77508

آیا مِیزو برای ورود به بازار واقعیت مجازی آماده می شود؟

میِزو یکی از شرکت های چینی است که این اواخر به خاطر تولید اسمارت فون های مطرحی نظیر Meizu PRO 5، MX5 و حتی میان رده های ارزان قیمتش همانند M3 و M3 Note نام خود را برسر زبان ها انداخته است.
 
این شرکت که دفتر اصلی اش هم در چین قرار گرفته شاید مانند رقبای هم وطنش (از جمله شیائومی و LeEco) چندان عظیم نباشد اما بارها و بارها در طول تاریخچه کوتاهش نشان داده که رسم کار را می داند، می تواند اسمارت فون های خوبی بسازد، آنها را در سطح بین المللی به فروش برساند و در بازارهای غربی حتی قدرتمندتر از رقبای چینی اش ظاهر شود.
 
حالا ظاهرا این کمپانی قصد ورود به بازار تازه ای را دارد و آن حوزه چیزی نیست جز واقعیت مجازی. صفحه ای از وبسایت چینی Anzhuo که ظاهرا به استخدام نیرو اختصاص دارد، اخیرا خبر جذب نیرو برای یک واحد تازه را در میزو منتشر کرده است.
 
در این مطلب، به وضوح اشاره شده که شرکت مورد بحث تمایل دارد به حوزه واقعیت مجازی ورود نماید و حتی تصاویر مربوط به چند عینک VR و البته لوگوی Flyme (همان رابط کاربری میزو که برای اندروید طراحی شده) نیز در آن به چشم می خورد.
 
واقعیت مجازی هنوز هم مقوله ای جدید به حساب می آید و بازاری کوچک اما با پتانسیل های بالا دارد. در بخش موبایل این حوزه به تماشای ویدئوهای 360 درجه، قرار گرفتن در تجربیات بصری و بازی های ساده خلاصه می شود.
 
این بازار هم اکنون در سلطه سامسونگ و بالاخص هدست اختصاصی آن به نام Gear VR است که به خاطر بهره مندی از حسگرهای متعددش بهترین تجربه مبتنی بر تلفن همراه را پیش روی کاربر قرار می دهد و البته کاردبورد گوگل که با پرداخت مبلغ ناچیز 13 دلار در اختیار علاقمندانش قرار می گیرد.
 
در هر حال اگر تصمیم میزو برای ورود به این حوزه جدی باشد باید برنامه ریزی های لازم را برای متمایز ساختن خود از رقبایش و همچنین ارائه محصولی کاملا جدید انجام دهد چراکه در غیر اینصورت در دریای هدست های واقعیت مجازی بازار غرق می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.