Snapchat از توئیتر جلو زد
طی یک ماه گذشته میزان مراجعه کاربران به شبکه اجتماعی Snapchat از توئیتر فراتر رفت. شبکه اجتماعی توئیتر که خدمات میکروبلاگ در اختیار مشترکان خود میگذارد، در قالب یک اکوسیستم کاربردی برای فعالیتهای ژورنالیستی به کار میرود و «جک دورُسی» مدیرعامل آن تلاش میکند محبوبیت از دست رفته این پلتفرم را باز گرداند.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، با این وجود آخرین بررسیها نشان داده است که در هر روز به طور میانگین کمتر از 140 میلیون کاربر جهانی به توئیتر سر میزنند و این در حالی است که طی یک ماه گذشته Snapchat به طور میانگین هر روز 150 میلیون کاربر فعال داشته است.
سیستم Snapchat به گونهای طراحی شده است که مشترکان خود را بیشتر درگیر میکند و در مقابل توئیتر به طور عمده برای انتشار اخبار کوتاه به کار گرفته میشود. به هر حال توئیتر همچنان زنده است و به حیات خود ادامه میدهد. ولی Snapchat با بخشبندیهای جدید و سرویسهای پیشرفته توانسته است محبوبیت بیشتری کسب کند و برای نخستین بار توئیتر را پشتسر بگذارد.
«ایون اسپیگل» مدیرعامل Snapchat در این خصوص گفت: «در برخی موارد دیده میشود که فراموش میکنیم در جریان طراحی یک شبکه اجتماعی و محصولات مربوط به آن، هدف اصلی یعنی ارتباط با دوستان و اطرافیان را در نظر بگیریم. باید توجه داشته باشیم که این هدف هرچند برای سرگرمی باشد، باید مورد توجه قرار گیرد تا کاربران را جذب کند».