لبه تکنولوژی

August 19, 2016
19:00 جمعه، 29ام مردادماه 1395
کد خبر: 79136

تغییر راهبرد هیوندای برای طراحی خودروهای جدید

بزرگترین خودروساز کره جنوبی برای کسب دانش لازم به منظور حفظ توان رقابت، سرگرم مذاکره با گوگل پیرامون همکاری بیشتر است.
 
جئونگ جین هائنگ، رییس هیوندای موتور در مصاحبه ای در سئول گفت: این دو شرکت نقاط اشتراکی دارند که ممکن است شراکت میان آنها را ایجاب کند.
 
هیوندای یکی از خودروسازانی بوده که از سیستم سرگرمی اطلاعات "کارپلی" اپل و "اندروید اتو" آلفابت که گوشیهای آیفون و اندرویدی را با داشبورد خودروها یکپارچه می کنند، استفاده کرده است.
 
به گفته تحلیلگران، هیوندای در زمینه طراحی خودروهای اتوماتیک از رقیبانش عقب افتاده است و برای جبران این موضوع، همکاری با شرکتهای فناوری مانند گوگل اولویت ضروری مهمی برای بقای این خودروساز در آینده نزدیک محسوب می شود.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، هر گونه همکاری احتمالی میان دو شرکت هیوندای و گوگل ممکن است با کمک جان کرافسیک انجام بگیرد. وی مدیر آمریکایی سابق هیوندای است که در سال ۲۰۱۵ برای هدایت پروژه خودروی خودران به گوگل پیوست.
 
هیوندای و شرکت تابعه‌اش کیا موتورز برخلاف خودروسازان رقیب، از شراکت برای ساخت خودروهای اسپورت پرهزینه و کم تیراژ و خودروهای برقی اجتناب کرده اند. این غول خودروساز کره ای اکنون بدنبال تغییر استراتژی کار کردن به تنهایی و همکاری بیشتر با ستاره‌های سیلیکون والی است تا در دوران خودروهای متصل و رانندگی اتوماتیک همچنان رقابت پذیر بماند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.