اپلیکیشن

تلفن همراه

September 19, 2016
9:41 دوشنبه، 29ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79920

محاسنی که پیام‌رسان‌های داخلی دارند

مدیرعامل یک نرم‌افزار و پیام‌رسان داخلی جلوگیری از خروج ارز و حفظ امنیت ملی را از جمله مزیت‌های استفاده از نرم‌افزارهای مشابه ایرانی دانست که در صورت ارائه خدمات باکیفیت می‌تواند از طرف مردم مورد استقبال قرار گیرد.
 
مهدی داوری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه دیتای ایران در خارج از کشور دیتاماینینگ (داده‌کاوی) می‌شود و استفاده‌های خاصی از آن می‌کنند، اظهار کرد: بنابراین با خروج داده‌هایمان، امنیت ملی ما نیز گاهی زیر سوال می‌رود. همچنین اگر مردم رغبت کنند و از نرم‌افزارهای مشابه ایرانی با همان کیفیت و سرویس استفاده کنند حداقل منفعتش این است که این ارز از کشور خارج نمی‌شود. بنابراین امیدوارم این اتفاق بیفتد و مردم از نرم‌افزارهای داخلی استقبال کنند.
 
وی با بیان اینکه امیدوارم بتوانیم ترافیک داده را داخل ایران نگه داریم، گفت: با خارج شدن ترافیک از ایران حتی اگر بحث‌های امنیتی را کنار بگذاریم، بخش عمده‌ای ارز نیز از کشور خارج می‌شود. در حال حاضر حدود ۱۲۰ گیگابایت ترافیک کشور فقط برای تلگرام، واتس‌اپ و شبکه‌های مجازی صرف می‌شود و ما این ترافیک را از اپراتورهای طرف مقابل می‌خریم که هزینه‌های بسیار هنگفتی هم دارد و برای اینکه مردم ما بتوانند از این سرویس‌ها استفاده کنند، ماهیانه بیش از چند میلیون دلار پرداخت می‌کنیم.
 
او در پاسخ به اینکه آیا کسانی که از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده می‌کنند، باید خارجی‌ها را کنار بگذارند، اظهار کرد: چنین محدودیتی وجود ندارد. مردم کیفیت و سرویس خوب می‌خواهند و به دنبال این نیستند که پیام‌رسان خارجی یا داخلی است. وقتی ما کال‌اوت پیام رسان خود را سه ماه مورد آزمایش قرار دادیم، دیدیم خیلی از مردم از آن استقبال و به آن توجه می‌کنند، این نشان می‌دهد که اگر ما سرویس خوب ارائه دهیم، مردم از آن استفاده می‌کنند و امیدواریم بتوانیم این رضایت مردم را بیشتر جلب کنیم.
 
داوری در پاسخ به شایعات موجود مبنی بر اینکه با افزایش کاربر این پیام‌رسان داخلی دچار مشکل می‌شود، بیان کرد: این اخبار درست نبود و ما ظرفیت این را داریم که تا ۱۰۰ میلیون کاربر ثبت‌شده نیز داشته باشیم. بخشی از اختلالات به‌وجودآمده به دلیل حملاتی بود که از خارج کشور داشتیم، زیرا ما تا قبل از این از پروتکل XXNP استفاده می‌کردیم که پروتکلی شناخته‌شده و قابل شناسایی در دنیاست.
 
مدیر عامل بیسفون در ادامه با بیان اینکه اگر شکل پروتکل باز باشد، می‌توانند به آن حمله کنند و ما نیز حمله‌هایی از آن جانب داشتیم، افزود: خوشبختانه با تلاش متخصصان ایرانی توانستیم برای اولین بار پروتکلمان را خودمان طراحی کنیم و در حال حاضر پروتکل اختصاصی خودمان را داریم که در نرم‌افزار بیسفون پلاس از آن استفاده کردیم و از پروتکل‌های استاندارد موجود استفاده نمی‌کنیم.
 
او با تاکید بر منافع استفاده از پروتکل اختصاصی اظهار کرد: پیام‌رسان‌هایی که در دنیا مطرح هستند هیچ‌وقت تکنولوژی خود را باز نمی‌کنند و در اختیار شرکت‌های دیگر قرار نمی‌دهند و نمونه‌های مشابه موجود در حد ‌یوزرهای بالای فعال عمومی نیست. بنابراین ما نیز به این موضوع وارد شدیم و پروتکل را خودمان طراحی کردیم و امیدواریم بتوانیم در این زمینه هم در سطح بین‌المللی و هم داخل کشور فعالیت خوبی داشته باشیم.
 
داوری با اشاره به تاثیر متقابل شبکه ملی اطلاعات و پیام‌رسان‌های داخلی بیان کرد: یکی از معضلات ما شبکه بود که با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات بسیاری از مشکلات ما در کشور حل می‌شود. این یک هم زیستی مسالمت آمیز است. شبکه ملی اطلاعات و پیام‌رسان‌های داخلی هر دو به هم کمک می‌کنند. بیسفون کمک می‌کند که محتوای بیشتری تولید شود و شبکه ملی اطلاعات کمک می‌کند این محتوا با دسترسی بهتر در اختیار مردم قرار بگیرد.
 
وی با بیان اینکه با توجه به تجربه چهار ساله خود، در مهرماه ما نسخه بیسفون‌پلاس را ارائه می‌کنیم، گفت: بیسفون‌پلاس نسخه جدیدی است با یک سری مزیت‌های متفاوت که بعضی نمونه‌هایش در نرم‌افزارهای مشابه مانند تلگرام و واتس‌اپ وجود دارد و افراد برای دریافت بیسفون‌پلاس می‌توانند بیسفون را آپدیت و یا مجدد نصب کنند.
 
او با اشاره به قابلیت‌های نسخه جدید این پیام‌رسان داخلی خاطرنشان کرد: بیسفون‌پلاس امکانات و ویژگی‌های خاصی دارد که فکر میکنم در حوزه بین‌المللی نیز مورد استقبال قرار بگیرد. همین حالا ما حدود ۱۵ درصد کاربر در خارج از ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس، اروپا و آمریکا داریم که امیدوارم بتوانیم این عدد را به سطح ۴۰ تا ۵۰ درصد هم برسانیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.