لبه تکنولوژی

October 15, 2016
9:11 شنبه، 24ام مهرماه 1395
کد خبر: 80525

مذاکرات تویوتا و سوزوکی برای طراحی مشترک خودروهای خودران

تویوتا موتور مذاکرات با سوزوکی موتور برای همکاری مشترک به منظور طراحی خودروهای خودران و ارزان قیمت را افشا کرد.
 
خودروسازان در برابر چالش‌هایی مانند مقررات آلایندگی سخت گیرانه‌تری که برتری موتورهای بنزینی را در معرض تهدید قرار داده است و همچنین در مواجهه با رقابت شرکتهای فناوری در عرصه تولید خودرو، شراکت در طراحی فناوریهای جدید را گزینه بهتری برای بقا در برابر تغییرات غیرمنتظره می بینند.
 
آکیو تویودا، رییس تویوتا اظهار کرده است در فعالیتهای تحقیقات و توسعه که یک شرکت می تواند انجام دهد محدودیتهایی وجود دارد. در حالیکه تویوتا به خودروهای آینده چشم دوخته است اما باید راهی برای فروش بیشتر خودروها بویژه در بازارهای نوظهوری مانند هند پیدا کند.
 
رییس تویوتا ابراز امیدواری کرد از تجارب سوزوکی در این زمینه استفاده کند. تویوتا که بزرگترین خودروساز جهان از نظر حجم فروش است، تلاش می کند با کندی رشد فروش در بازارهای بزرگ و قوی شدن ارزش ین که سود این شرکت را ضعیف کرده است، مقابله کند.
 
سوزوکی بیش از 40 درصد سهم در بازار هند دارد که یکی از معدود بازارهای خودرو با نرخ رشد بالا به شمار می رود اما فروش خودروهایی با حاشیه سود اندک، پول زیادی برای سرمایه گذاریهای فناوری باقی نمی گذارد.
 
اوسامو سوزوکی، رییس هیات مدیره سوزوکی اظهار کرده است اگر این شرکت تنها به فناوری کنونی متمرکز شود، آینده مبهمی پیش رو خواهد داشت.
 
مدیران تویوتا و سوزوکی اظهار کرده اند هنوز زود است درباره اینکه شراکتشان شامل تبادل سهام شرکتهایشان خواهد بود اظهارنظر کنند.
 
با اینهمه رییس تویوتا خاطرنشان کرده این شرکتها به دلیل نگرانی از قانون ضدانحصارطلبی در ژاپن، با احتیاط پیش می روند.
 
بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، در میان شرکتهای غیرژاپنی، ب ام و آلمان با تویوتا در طراحی خودروهای برقی همکاری دارد.
 
تویوتا یکی از پیشگامان در عرصه فناوریهای سوختی برای خودروها بوده و در سیستمهای رایانه ای که به خودروها امکان می دهند اعمالی مانند تغییر لاین و ترمز را به صورت اتوماتیک انجام دهند، سرمایه گذاری هنگفتی داشته است.
 
رییس تویوتا امیدوار است همکاری با سوزوکی کمک کند شرکتش در همکاری با سایرین بهتر ظاهر شود به خصوص که این دو شرکت فرهنگ سازمانی مشابهی دارند.
 
سوزوکی بیش از دو میلیون خودرو در سال فروش دارد در حالیکه تویوتا بیش از 10 میلیون خودرو می فروشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.