لبه تکنولوژی

December 20, 2016
9:20 سه شنبه، 30ام آذرماه 1395
کد خبر: 81680

یک مشکل غیرمنتظره برای خودروهای متصل به اینترنت

بسیاری از مدلهای ب ام و با پایان یافتن مدت خدمات نسل دوم، اتصال اینترنتی خود را از دست خواهند داد.
 
مالکان ده‌ها مدل ب ام و که در سالهای اخیر فروخته شده اند، زمانی که تقویم به سال ۲۰۱۷ برسد، با مشکل غیرمنتظره ای روبرو خواهند شد زیرا خودروهای لوکس آنها ارتباطشان با دنیای خارج را از دست می دهند.
 
خودروهایی که از سوی این خودروساز آلمانی فروخته شده اند به خدمات نسل دوم شرکت AT&T برای سرویس دستیار راننده ب ام و مجهز هستند که مشابه خدمات بی‌سیم "آن استار" جنرال موتورز و سایر خودروسازان است. دستیار راننده ب ام و در تصادفات برای هشدار به ماموران راهنمایی عمل می کند، مسیرهای حرکت را نشان می دهد و در خودرو را از راه دور باز می کند و قابلیتهای دیگر دارد.
 
عمر این سرویس ماه جاری که AT&T شبکه بی سیم نسل دوم خود را تعطیل می کند، پایان خواهد گرفت و مالکان خودروهای دیگر در سالهای آینده که سایر اپراتورهای بی‌سیم حمایت از این فناوری قدیمی را متوقف می کنند، با این مشکل مواجه خواهند شد. ب ام و و سایر خودروسازان پیش از این ناچار شده اند سخت افزارهای جدید یا کارت هدیه به مالکان خودروها عرضه کنند.
 
شرکت ب ام و اعلام کرده است مالکان این خودروها می توانند ۳۰۰ دلار برای لوازم جالبی، ۲۰۰ دلار کارت هدیه ویزا یا سخت افزاری برای ارتقای فناوری سلولاری دریافت کنند. نیسان موتور خودروساز دیگری است که تلاش می کند راه حلی برای این مشکل پیدا کند.
 
این مشکل که چند سال قبل از سوی AT&T مورد اشاره قرار گرفته بود، معضل شرم آوری برای خودروسازانی است تلاش می کنند ثابت کنند خودروهایشان از لحاظ تکنولوژی در مدت طولانی همچنان مناسب خواهند ماند.
 
برخلاف تلفنهای هوشمند که تعویض آنها نسبتا ارزان است و به راحتی و به صورت بی‌سیم به‌روز می‌شوند، خودروها خرید سنگینی بوده و ممکن است بیش از ۱۱ سال مورد استفاده قرار گیرند.
 
شرکتهای خودروسازی از دست مالکانی که علاقه چندانی به استفاده از خدمات پردازش اطلاعات از راه دور داخل خودرو نداشته و در عوض از تلفنهای هوشمند سامسونگ الکترونیکس یا اپل برای خدمات نقشه، پخش آهنگ و سایر خدمات متصل استفاده می کنند، خشمگین هستند.
 
بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، یک تحقیقات نشان می دهد بیش از نیمی از مالکان خودرو با گذشت ۹۰ روز از خرید خودرویشان، هرگز از خدمات دستیار آن استفاده نکرده اند که نشان می دهد شاید دوران این خدمات به سر آمده باشد زیرا رانندگان برای ناوبری و انجام تماس از طریق بلوتوپ، از تلفن هوشمند خود استفاده می کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.