تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 7, 2017
17:52 سه شنبه، 16ام آبانماه 1396
کد خبر: 85574

چرا ای‌نماد دارها بی‌نماد شدند؟

با گسترش تراکنشات مالی در بستر اینترنت توسط کاربران، ضرورت اعتماد داشتن به آنها روز به روز بیشتر شد و چند سال پیش وزارت صنعت، معدن و تجارت شروع به اعطای نماد اعتماد الکترونیکی (ای‌نماد) به فروشگاه‌ها و سایت‌های خدمات‌رسانی اینترنتی نمود اما اخیراً سامانه رسمی این نماد دچار مشکلات زیادی شده و نزدیک به سه هفته از دسترس کاربران خارج بود و به تازگی با اعمال تغییرات از جمله تغییر قالب سایت، مجددا فعالیت خود را آغاز کرده است.
 
بسیاری از استارتاپ‌ها، بانک‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی و حتی نهادهای دولتی به داشتن چنین نمادی در سایت خود احتیاج دارند، چرا که بسیاری از کاربران با اعتماد به وجود این نماد در این سامانه‌ها تراکنش مالی انجام می‌دهند و عدم دسترسی به سامانه این نماد، به تجارتی که این سایت‌ها انجام می‌دهند ضربه می‌زند.
 
مشکلات ای‌نماد طبق گفته‌های رییس این مرکز به خاطر جابجایی پیمانکار بوده است.
بسیاری از مسئولین این سایت‌ها در شبکه‌های اجتماعی خود نسبت به عدم پاسخگویی این مرکز اعتراض داشتند و «رمضانعلی صادق‌زاده»، رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بعد از گذشت 15 روز این اختلال را تایید کرد و با وجود اینکه اکثر قریب به اتفاق کارشناسان دلیل این نقص فنی را رابطه این سازمان و پیمانکارشان می‌دانستند، هرگونه مشکل در سایت را به این مساله بی‌ارتباط اعلام کرد و البته چند روز بعد و در آستانه تغییر پیمانکار، بالاخره این دلیل را تایید نمود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.