مدیر پیام رسان سروش: هنوز پرداختی به منظور حمایت از پیام رسانهای داخلی صورت نگرفته است،
راهکارها و چالشهای حمایت از پیام رسانهای داخلی در گفتگوی ویژه خبری شب گذشته (چهارشنبه، 27 دی ماه) بررسی شد.
به گزارش خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)؛ محمد خورشاد مدیر عامل پیام رسان سروش در این برنامه با اشاره به مسئله حمایت از پیام رسانهای داخلی اظهار کرد: به نسبت برنامهای که در سال بعد برای پیام رسان سروش داریم، یک پنجم تجهیزات را داریم که استقبال کاربران باعث افزایش آن شده است.
وی با اشاره به رفع فیلترینگ تلگرام ادامه داد: بعد از رفع فیلترینگ نمودار رشد مخاطب کمتر شد اما هنوز استقبال زیاد است و یازده برابر توانی که که محاسبه کرده بودیم، همزمانی چت و دانلود پیامها را داشته ایم.
خورشاد تصریح کرد: هنوز پرداختی به منظور حمایت از پیام رسانهای داخلی صورت نگرفته است، اما تعداد کمی از این موضوع استقبال کرده اند.
مدیر عامل پیام رسان سروش اذعان داشت: رقابت میان پیام رسانهای داخلی و خارجی تنگاتنگ است و چند ماهی است که تغییراتی را در فضای پیام رسانها شاهد هستیم.
وی با اشاره به تعداد کاربران پیام رسان سروش بیان کرد: تعداد کاربران ما دو برابر شده است و بیش از سه میلیون کاربر داریم.
خورشاد تصریح کرد: مسئله حس اعتماد مردم حائز اهمیت است اما زمانی که خود وزیر ارتباطات اذعان میکند که مردم به پیام رسانهای داخلی اعتماد ندارند، این موضوع خوشایند نیست.
خورشاد با اشاره به اینکه اگر در مورد پولهای مجازی فکری نکنیم مشکل به وجود میآید، افزود: بر روی کیفیت دسترسی به سرورهای پیام رسان سروش تلاشهای زیادی شده است.
وی با اشاره به اینکه سرعت ارائه سرویس ما را باید با سرویسهای دیگر مقایسه کرد، گفت: ما در حوزه تجارت الکترونیک همیشه به دنبال راه حل کوتاه مدت هستیم این در حالی است که باید کسب و کار در فضای مجازی پیام رسانهای داخلی رونق بگیرد.
مدیر عامل پیام رسان سروش با اشاره به اینکه باید بر روی زیرساختها کار کنیم، گفت: برای رونق فضای کسب و کار، تکنولوژی در کشور باید وجود داشته باشد و دولت از آن صنعت حمایت کند.
خورشاد با اشاره به اینکه در ارائه مجوزهای پیام رسانها باید تسریع صورت گیرد؛ گفت: خدمات تجارت الکترونیک و دولت الکترونیک باید به چرخه اقتصاد کمک کنند.