جالب اینجاست که حتی گوشیهای هوشمند و پرچمدار اس ۹ و اس ۹ پلاس را هم که هنوز توسط شرکت سامسونگ به طور رسمی معرفی و رونمایی نشده است، از سوی این شرکتهای چینی به بازار وارد شده اند.
دادههای جدیدی که توسط ابزار مشهور انتوتو منتشر شده است، اطلاعات جالبی در مورد محبوبیت گوشیهای هوشمند کپی ارائه داده است. انتوتو یک نرمافزار بنچمارک گیری چینی است که از آن به منظور ارزیابی عملکرد گوشیهای هوشمند استفاده میشود.
آمار سال ۲۰۱۷ انتوتو که از بررسی ۱۷ میلیون و 424 هزارو 726 دستگاه الکترونیکی و گوشی هوشمند بهدست آمده است، نشان میدهد که در مجموع ۳۶.۲۳ درصد از گوشیهای کپیشده از روی محصولات سامسونگ ساخته و به بازار عرضه شدهاند.
پس از سامسونگ، سهم اپل ۷.۷۲ درصد بوده که باعث شده در جایگاه دوم این فهرست قرار بگیرد و همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید، جایگاه سوم نیز به شیائومی با ۴.۷۵ درصد سهم از بازار گوشیهای کپی اختصاص یافته است.
البته به طور کلی گوشیهای هوشمند ساسمسونگ در بازار چین چندان پرفروش و پرطرفدار نیست و کاربران و مشتریان چینی بیشتر علاقمند به خرید گوشیهای چینی ساخت کشور خودشان هستند و بیشتر این گوشیهای تقلبی و کپی را نیز برای مصرف در سایر کشورها و مناطق جهان بخصوص در کشورهای جهان سومی است که توان خرید مردم کم بوده و نمیتوانند قیمت و پول زیادی را برای خرید گوشیهای اصل بپردازند.