اقدام جدید یوتیوب برای مشخص کردن ویدئوهایی که از طریق دولت امریکا تامین مالی می شوند!
ویدئوهایی که را از طریق دولت امریکا تامین مالی می شوند، با زدن برچسبی بر ویدئو از بقیه فیلم ها تفکیک می کند.
پیش از این نیز چنین رویکردی را در شبکه اجتماعی اینستاگرام دیده بودیم که در آنجا هم محصولات تبلیغاتی که اسپانسر داشتند، در اینستاگرام با برچسبی مشخص می شدند. عموما استفاده از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام یا استفاده از یوتیوب برای تبلیغات امری عادی محسوب می شود. گاهی اوقات کاربران اصلا متوجه تبلیغاتی بودن آن ویدئو یا پست نیستند. اکنون یوتیوب سعی دارد تا وضوح بیشتری به ویدئوهای خود بدهد و وضعیت آنها را برای مخاطبانش شفاف تر کند.
یوتیوب روی ویدئوهایی که از طریق دولت تامین مالی می شوند، برچسب اطلاع رسانی می زند تا مخاطبانش متوجه بشوند که منبع این ویدئو کجاست و یا تامین کننده مالی آن چه سازمان و یا نهادی است. معمولا ویدئوهایی که از سوی شبکه های خبری یا رسانه های دولتی تامین محتوا می شوند، از سوی دولت آن کشور نیز مورد حمایت مالی قرار دارند و برای تولید محصول از دولت بودجه دریافت می کنند. یوتیوب معتقد است که این ویدئوها باید از سایر ویدئوهای یوتیوبی تفکیک شود و کاربر بداند که آنچه در حال تماشای آن است مربوط به کدام منبع بوده و آیا تامین مالی شه یا خیر.
این کار به منظور ایجاد شفافیت برای کاربران یوتیوب انجام می شود تا مخاطبان این شبکه پر مخاطب بتوانند متوجه شوند، منبع ویدئوهایی که مشاهده می کنند از کجا تامین مالی می شود. البته نباید انتظار داشت که در بدو امر همه چیز خیلی دقیق انجام شود. بلکه این کار با همکاری کاربران و نشر دهندگان ویدئو ها میسر بوده و یوتیوب سعی دارد آنها را تشویق کند در این امر همکاری لازم را داشته باشند. مطمئنا این ویژگی در طول زمان بهبود خواهد یافت و برخی باگ های آن برطرف خواهد شد.