با MWC2018: خیز بلند نوکیا به سوی برترین سازندگان گوشی هوشمند
به نظر میرسد نوکیا بار دیگر تصمیم گرفته به روزهای درخشان خود بازگردد و در صدر بهترین و پرفروشترین سازندگان گوشیهای هوشمند قرار بگیرد.
شرکت اچ دی ام گلوبال که به منظور احیای نوکیا حق فروش محصولات و گوشیهای این شرکت را از حدود یک سال پیش خریداری کرده است، روز قبل از آغاز به کار رسمی کنگره جهانی موبایل MWC ۲۰۱۸ بارسلون، از گوشی جدید نوکیا ۸ سیروکو در جریان این رویداد بزرگ رونمایی کرد.
قبلتر هم این شرکت گوشیهای هوشمند جدید نوکیا را که به تازگی به سیستم عامل محبوب و پرطرفدار اندروید مجهز شدهاند، به بازارهای جهانی عرضه کرده بود و توانسته بود میزان فروش محصولات این شرکت فنلاندی را باری دیگر احیا کرده و نوکیا را به جمع تولیدکنندگان مطرح گوشی بازگرداند.
اما از جدیدترین محصولات نوکیا که توسط اچ دی ام گلوبال به فروش رسیده است، میتوان به گوشیهای پایین ردهای همچون نوکیا وان و گوشیهای میان رده نوکیا ۶ جدید و نوکیا ۷ پلاس و همچنین پرچمدار جدید نوکیا ۸ سیروکو اشاره کرد.
البته این در حالیست که گوشیهای هوشمند نوکیا هنوز در بازار ایالات متحده آمریکا عرضه نشده است و این امر میتواند موفقیت در فروش نوکیا و اچ دی ام گلوبال را به شدت تهدید کند چراکه بازار این کشور تحت تاثیر تعداد بسیار زیاد کاربران و تنوع سلایق آنها برای غولهای تکنولوژی از اهمیت خاص و به سزایی برخوردار است.
عملکردهای نوکیا در یک سال گذشته به وضوح نشان میدهد که این شرکت خوش نام و آوازه فنلاندی قصد دارد باری دیگر به روزهای درخشان و پرفروغ خود در بازار گوشیهای همراه باز گردد و در صدر فهرست برترین و پرفروشترین تولیدکنندگان گوشیهای هوشمند جای گیرد.
بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که نوکیا تصمیم گرفته است به جمع پنج سازنده برتر گوشیهای هوشمند در جهان بپیوندد و بدین ترتیب خود را از خطر ورشکستگی و خروج از میدان رقابت تنگاتنگی که میان تولیدکنندگان گوشیهای هوشمند در گرفته است، برهاند. البته این امر در حالی میسر میشود که نوکیا همچون بسیاری از شرکتها بازار هیچ کشوری را نادیده نگیرد.
فلورین سیچ – مدیر عامل شرکت اچامدی گلوبال – در مصاحبهای با سی نت اعلام کرده که این شرکت در سال جاری میلادی برنامه ویژهای برای ورود به بازار آمریکا ندارد و آنها قصد ندارند تمرکز خود را بر این بازار قرار دهند. هماکنون اچامدی گلوبال توانسته است جایگاه مناسبی در اروپا و بازارهای دیگری چون هند، اندونزی و روسیه برای خود و نوکیا دست و پا کند و فروش نسبتا بالایی از این مناطق بدست بیاورد.