تلفن همراه

گوشی

April 23, 2018
19:05 دوشنبه، 3ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 89912

خواندن احساسات کاربر با دستیار احساسات هواوی

دستیارهای سیری، کورتانا، الکسا و گوگل شخصی هستند و بر اساس اطلاعات وظایف خود را به صورت رباتیک انجام می‌دهند، اما در این میان شناسایی احساسات و وضعیت عاطفی فعلی کاربر وجود ندارد.
 
به گزارش نیوز، در حال حاضر سومین تولیدکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند جهان، نرم‌افزارهایی با استفاده از AI برای کمک به دستیار شخصی مجازی خود در ارتباط با کاربران در سطح احساسی آنها را طراحی کرده است. این شرکت یک دستیار مجازی را  در سال ۲۰۱۳ منتشر کرد که روزانه ۱۱۰ میلیون کاربر  از آن استفاده می‌کنند و امیدوار است که با استفاده از نرم‌افزار مجهز به هوش مصنوعی شناسایی احساسات را نیز در آینده افزایش دهد.
 
آنت زیمرمن – معاون تحقیقاتی گارتنر – در ابتدای سال جاری اعلام کرده بود که هوش مصنوعی احساسات قادر به تجزیه و تحلیل حالت‌های افراد با پاسخ به سوالات شخصی خواهد بود. تا سال ۲۰۲۲ دستگاه شخصی شما بیش از خانواده وضعیت احساسی شما را درک خواهد کرد. این سیستم با قابلیت خواندن حالات چهره، تجزیه و تحلیل صدا و رفتار کاربر دستورات کاربران را دریافت و به آنها پاسخ خواهد داد.
 
وی در ادامه افزود: دستیارهای مجازی با توانایی خواندن احساسات در اتومبیل و مراقبت‌های بهداشتی مفید خواهند بود. اتومبیل‌هایی با دستیار دیجیتال قادر به تصمیم‌گیری در مورد خستگی، استرس، خشمگینی یا ناامیدی راننده خواهند بود و کنترل ماشین را به گونه‌ای انجام می دهند که ایمن‌تر باشد. در مراقبت‌های بهداشتی نیز یک دستیار مجازی احساسات AI می تواند سلامت روان فرد را ۲۴.۷ کنترل کند و در صورت بروز مشکل به مراقبان هشدار دهد.
 
فلیکس ژانگ – معاون مهندسی نرم‌افزار هواوی – در این باره گفت: ما فکر می‌کنیم که در آینده همه کاربران ما آرزو کنند که بتوانند با این سیستم ارتباط عاطفی برقرار کنند.
 
جیمز لو، مدیر محصول AI در گروه کسب و کار مصرف کننده هواوی هم می‌گوید: شرکتش دستیار مجازی را برای گسترش مکالمات طراحی می‌کند تا کاربر احساس تنهایی نکند.
 
جدیدترین چیپ ست هواوی Kirin ۹۷۰  دارای یک واحد پردازش عصبی اختصاصی (NPU) است که توانایی‌های AI را در گوشی‌هایی که از تراشه استفاده می‌کنند، در اختیار دارد. در حال حاضر SoC از Huawei P۲۰ Pro و Huawei P۲۰ پشتیبانی می‌کند.

 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.