تلفن همراه

گوشی

June 18, 2018
19:22 دوشنبه، 28ام خردادماه 1397
کد خبر: 91634

دلایل ساخت گوشی های مخصوص بازی

تجربه نشان داده که گوشی های مخصوص بازی یا همان گیمینگ محصولات موفقی نبودند، اما چرا تولیدکنندگان همچنان به ساخت آنها می پردازند.
 
سال ها پیش نوکیا گوشی N–Gage و سونی اکسپریا پلی را معرفی کردند و اگرچه انتظار داشتند که این گوشی ها به موفقیت چشمگیری دست یابند، اما نتوانست نظر کاربران را جلب کنند. سال گذشته نیز شرکت ریزر گوشی ریزر فون را با ۸ گیگابایت رم و پردازنده قدرتمند و نمایشگر فوق العاده معرفی کرد. برخلاف N–Gage نوکیا و اکسپریا پلی که مدتی پس از عرضه، تولید آن متوقف شد، هرگز آماری از شکست این گوشی منتشر نشد، اگرچه رقم فروش گوشی هم اعلام نشد.
با این حال امسال نیز شاهدیم که بسیاری از شرکت ها از جمله شیائومی، زدتی ای و هوواوی اقدام به ساخت گوشی های مبتنی بر قابلیت بازی کرده اند؛ شیائومی به تازگی گوشی بلک شارک را معرفی کرده، نوبیا به ساخت گوشی رد مجیک پرداخته و هوواوی از یک گوشی از سری آنر به نام Honor Play رونمایی کرده است؛ ایسوس نیز در صدد است تا گوشی ROG Phone را اواخر سالجاری راهی بازار کند که به گیم پد و داک برای اتصال به مانیتور و کیبورد و ماوس مجهز خواهد بود.
اما دلایل ساخت این گوشی ها چیست و تولیدکنندگان چرا ریسک ساخت چنین گوشی هایی را می پذیرند. در ادامه به دلایل ساخت این دستگاه ها می پردازیم.
یکی از دلایل ساخت گوشی های گیمینگ، بازار هدف آنهاست که بیشتر کشورهای آسیایی و به ویژه چین است. تحقیقات نشان داده بازی های موبایلی در آسیا از محبوبیت زیادی برخوردارند.
بر اساس گزارش ها، در طول سال ۲۰۱۷ درآمد حاصل از بازی های موبایلی بیشتر از بازی های کامپیوتری و کنسول های بازی بوده و چینی ها تقریبا دو برابر آمریکایی ها بازی موبایلی استفاده کردند.
یکی دیگر از دلایلی که تولیدکنندگان را به ساخت گوشی های گیمینگ تشویق می کند، این است که بازی های حرفه ای روی گوشی های عادی سخت است. 
گوشی های گیمینگ از پردازنده و پردازشگر گرافیکی قدرتمندی برخوردارند، دارای داکی هستند که امکان اتصال دستگاه را به کیبورد، ماوس و مانیتور ممکن می کند. از سوی دیگر این گوشی ها از قابلیتی برخوردارند که بازی کردن را برای کاربرانی که ساعت ها قصد دارند بازی کنند، ساده تر کرده اند. 
این گوشی ها همچنین به سیستم خنک کننده داخلی مجهزند که درصورت کارکرد زیاد گوشی، بدنه دستگاه داغ نمی شود.
یکی دیگر از دلایل ساخت گوشی های گیمینگ، درآمدی است که عاید تولیدکنندگان می شود.
گوشی های ارزان قیمت اگرچه از لحاظ تعداد، ممکن است فروش بیشتری داشته باشند اما حاشیه سود آن ها بسیار اندک است. این درحالی است که فروش گوشی های گران قیمت سود خالص بیشتری به جیب تولیدکننده سرازیر می کند. گوشی های گیمینگ هم در رده محصولات گران قیمت قرار می گیرد که سود زیادی برای تولیدکننده به همراه دارند.
با همه دلایلی که برای تولید این مدل گوشی ها گفته شد، انتظار می رود که این محصولات در آینده بتوانند نظر تعداد بیشتری از کاربران را به خود جلب کنند و شاهد تنوع محصولات در این زمینه باشیم.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.