امینت

تلفن همراه

June 23, 2018
23:18 شنبه، 2ام تیرماه 1397
کد خبر: 91758

دادگاه فدرال استرالیا اپل را جریمه کرد

دادگاه فدرال استرالیا اپل را تحت تاثیر عدم خدمت‌رسانی و اطلاع‌رسانی درست درباره تعمیر آیفون‌های معیوب و بروز Error ۵۳ در این محصولات، به پرداخت ۷.۶ میلیون دلار جریمه محکوم کرد.
 
به گزارش Independent Online، دادگاه فدرال استرالیا به منظور حفاظت از حقوق مصرف‌کنندگان در این کشور، شرکت آمریکایی اپل را به دلیل عدم اطلاع رسانی درست و به‌موقع در زمان تعمیر دستگاه‌های معیوب و مشکل‌دار آن‌ها، ۶.۷ میلیون دلار جریمه کرد.
 
مقامات قضایی در این دادگاه بر این باورند که کوتاهی و سهل‌انگاری اپل درباره تعمیر دستگاه‌های آیفون و آی‌پد موجب بروز اختلال « Error ۵۳» شده است و بدین ترتیب، حقوق مصرف کنندگان استرالیایی از سوی اپل نقض شده است.
 
این اختلال برای نخستین بار در اوایل سال ۲۰۱۵ میلادی در برخی از گوشی‌های آیفون ۶ رویت شد و اوایل سال ۲۰۱۶ که خسارات بسیار زیاد و جبران‌ناپذیری را برای کاربران محصولات اپل در این کشور ایجاد کرد، موضوع نقض حق مصرف‌کنندگان رسانه‌ای شد و دادگاه فدرال استرالیا ظرف مدت دو سال، فهرستی از تمام محصولات مذکور تهیه کرد.
 
این خطا و اختلال کاملا گوشی‌های هوشمند آیفون و آی‌پد را از لحاظ سخت‌افزاری از کار می‌اندازد، به گونه‌ای که برخی از کاربران گفته بودند، در صورت تعمیر دکمه اصلی یا هوم گوشی، این خطا ظاهر می‌شود و گوشی عملا از دسترس خارج شده و از بین رفته است.  
 
اپل در واکنش به این مساله، ضمن تائید مشکل مذکور، آن را مربوط به سیستم امنیتی تشخیص هویت و شناسایی چهره دستگاه عنوان کرد.
 
کمیسیون ACCC استرالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اساس قوانین و مقررات مربوط به حقوق مصرف کننده در استرالیا، در صورت مشکل پیدا کردن محصولات، شرکت سازنده موظف است محصولات مذکور را تعمیر کند و در صورت خراب شدن یا عدم تعمیر آن‌ها، به پرداخت جریمه محکوم می‌شود.
 
البته این نخستین باری نیست که این کمیسیون استرالیایی با اپل آمریکا درگیر شده است، بلکه در سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی بود که این کمیسیون مجوز لازم به بزرگترین بانک‌های این کشور را برای همکاری با اپل درباره ایجاد پلت‌فرم پرداخت آنلاین و اینترنتی صادر نکرد.
 
همچنین این کمیسیون پنج سال پیش بود که به خاطر  گمراه کردن مشتریان در حوزه‌ بازاریابی اپل برای شبکه‌های ۴G، این شرکت را ۲.۳ میلیون دلار جریمه کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.