اپراتورها

تلفن همراه

July 4, 2018
15:09 چهارشنبه، 13ام تیرماه 1397
کد خبر: 92105

اختلالات ایرانسل صدای مردم را درآورد

قطع چند ساعته خدمات ارتباطی مشترکان اپراتور دوم در 2 روز گذشته با واکنش برخی کاربران همراه شد و آنان برای ثبت شکایت و انتقاد خود، به صفحه های مرتبط با این اپراتور در شبکه های اجتماعی مراجعه کردند.
 
برخی مشترکان ایرانسل در تهران امروز و دیروز با قطع چندساعته و پیاپی همه خدمات این اپراتور از آنتن دهی تا اتصال به اینترنت، روبرو شدند. 
با توجه به گزارش های مردمی و انتقادهایی که نسبت به این امر همچنان در شبکه‌های اجتماعی ادامه دارد، به نظر می رسد هنوز برخی مشترکان با اختلال ارتباطی دست به گریبانند.
از سوی دیگر، اعتراض هایی درباره «برقرار شدن سرویس ارزش افزوده بدون اطلاع مشترک» دیده می شود. 
شماری از مشترکان اپراتور دوم متنی را دریافت کرده اند که آنان را در یک سامانه فوتبالی عضو کرده است؛ بدون آنکه تقاضایی از سوی مشترک داده شده باشد.
برخی کاربران در شبکه های اجتماعی اعلام کرده اند هرچه برای قطع این سامانه تماس می گیرند کسی پاسخگوی آنها نیست.
 
** انتقاد از قطعی، مشکل خدمات نسل چهارم و تعرفه ها
بررسی خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره پیام های کاربران در صفحه ایرانسل در شبکه اجتماعی اینستاگرام نشان می دهد بسیاری از آنان از خدمات دهی این اپراتور ارتباطی رضایت چندانی ندارند و بهبود وضع را خواستارند.
یکی از کاربران از قیمت بالای بسته های اینترنت اپراتور دوم شکایت کرده و گفته است «با چنین قیمت هایی نمی توان از خدمات استفاده کرد».
مشترک دیگری تاکید است قطع و وصل خدمات با «جواب های تکراری» ایرانسل حل نمی شود.
وی که خود را «balochzahi2700» معرفی کرده، نوشته است: خودتون خسته نمی شوید از جواب های تکراری که می دهید؟
این کاربر درباره خدمات رسانی در استان سیستان و بلوچستان توضیح می دهد: از نظر کاربری منطقه ما باید در اولویت باشه؛ زیرا در مسیر اصلی زاهدان به چابهار قرار داره و مسیر پرترددیه که باید خیلی وقت پیش تجهیز می شد.
وی از مشکل در خدمات نسل چهارم تلفن همراه (فور.جی) گلایه دارد: از یه سال پیش که با ایرانسل تماس می گیرم، یه جواب می دهید. یک بار فورجی وصل شد اما بعد قطع شد و الان یه ساله وصل نشده.
کاربر دیگری از اینکه وقتی اعتبار وی تمام می شود امکان اتصال به سامانه ایرانسل را ندارد شکایت کرده و نوشته است: این باعث خجالت است که با تمام شدن اعتبار حتی نمی توان به سامانه ایرانسل وصل شد!
مشترکی که خود را «rapersiamusic» معرفی کرده، نوشته است: شما پدر ما را درآوردید. یک سال و نیم نتوانسته اید مشکل قطع و وصل اینترنت ما را برطرف کنید.
«حتی یک بار هم کارشناس نفرستادید و فقط ما را این ور و آن ور پاس دادید. امیدواریم به اندازه ذره ذره پولی که به شما دادیم آسیب ببینید».
 
** پاسخ ایرانسل 
مشکل قطع و وصل های مکرر خدمات، تعرفه بالا اینترنت، اشتراک بدون رضایت کاربران در سرویس های ارزش افزوده و… از جمله شکایت های پرتکرار مردم از اپراتور دوم ارتباطی کشور است.
این شکایت های مردمی در صفحه اینستاگرام ایرانسل دیده می شود.
روابط عمومی این اپراتور اعلام کرده است به شکایت های مطرح شده در صفحه اجتماعی ایرانسل، در همان صفحه پاسخ داده می شود و اگر راهنمایی نیز نیاز باشد، داده می شود.
این روابط عمومی تاکید کرده است «برخی مسائل مطرح شده نیز با توجه به محلی بودن موضوع، در همان مکان بررسی و پاسخ داده خواهد شد». 
ایرانسل انتقادها درباره بالا بودن تعرفه های خدمات خود را نپذیرفته و می گوید تعرفه های ایرانسل در مقایسه با سایر اپراتورها از قیمت های پایینی برخودار است.
البته درباره قطع خدمات دهی به مشترکان در ساعت هایی از دیروز و امروز هنوز پاسخی از سوی این اپراتور دریافت نشده است.
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران به عنوان نهاد ناظر اپراتورهای ارتباطی، سامانه 195 را برای رسیدگی به شکایت های مردمی راه اندازی کرده است و آنان می توانند از این راه نیز شکایت های خود را طرح و نتیجه را دریافت کنند.
اکنون این امکان را فراهم شده است که مشترکان بتوانند مکان دقیق بروز مشکل ارتباطی در هر کدام از اپراتورها را مشخص کنند و به سازمان تنظیم مقررات اطلاع دهند تا نتیجه پیگیری ها دقیق تر باشد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.