تلفن همراه

گوشی

July 31, 2018
15:20 سه شنبه، 9ام مردادماه 1397
کد خبر: 92754

جهش شیائومی و اوپو در تولید گوشی تاشو

به نظر می‌رسد دو شرکت چینی شیائومی و اوپو به شدت برای تولید و عرضه نخستین گوشی هوشمند تاشو و انعطاف‌پذیر با رقبای خود همچون سامسونگ رقابت می‌کنند و می خواهند در این زمینه از آن جلو بزنند.
 
به گزارش phonearena، حدود یک سال است که غول‌های تکنولوژی همچون سامسونگ از برنامه‌های خود برای معرفی و عرضه گوشی‌های هوشمند تاشو و انعظاف‌پذیر خبر داده‌اند.
 
از آنجا که بازار گوشی‌های هوشمند به مرحله اشباع رسیده و شرکت‌های سازنده نیز با معرفی و افزودن قابلیت‌های جدید، دیگر نمی‌دانند باید برای جلب مشتریان بیشتر و رضایت طرفدارانشان چه کار کنند، به سمت گوشی‌های هوشمند تاشو و منعطف روی آورده‌اند تا شاید بتواند بازار راکد و بی‌تلاطم را رونق بخشد و تحولات عظیم و قابل توجهی را برای کاربران و شرکت‌های تولیدکننده موبایل به ارمغان بیاورد.
 
اندکی پیش اخباری منتشر شد که نشان‌دهنده تلاش‌های بی‌شمار و بی‌وقفه هواوی برای جلوزدن و سبقت گرفتن از رقیب دیرینه خود یعنی سامسونگ بود. به نظر می‌رسد که در میان شرکت‌های تولیدکننده موبایل در جهان، رقابت تنگاتنگ و سختی برای عرضه و تولید نخستین گوشی هوشمند تاشوی جهان درگرفته است و هریک از آنها در تلاشند با این اقدام، محبوبیت خود را افزایش داده و نظر و توجه خیل عظیمی از طرفداران تکنولوژی و کاربران موبایل را به خود جلب کنند.
 
سامسونگ پیش‌تر اعلام کرده بود که می‌خواهد گوشی هوشمند تاشوی خود را در اوایل سال آینده ۲۰۱۹ میلادی به بازارهای جهانی معرفی و عرضه کند و بسیاری از تحلیلگران برآورد کرده بودند که این محصول در نمایشگاه MWC ۲۰۱۹ رونمایی خواهد شد.
 
به جرات می‌توان گفت هم اکنون  بزرگترین رقیب قدرتمند سامسونگ برای عرضه گوشی‌های تاشو، شرکت چینی هواوی است که به تازگی اعلام کرده می‌خواهد نخستین گوشی تاشوی هوشمند را همین امسال معرفی و عرضه کند.
 
اما حالا هواوی نیز در کشور خود، رقیبان سرسخت و قدرتمندی دارد که باید تلاش و زمان‌بندی آن‌ها را نیز درنظر بگیرد چراکه به تازگی شرکت‌های شیائومی و اوپو که سهم قابل توجهی از بازار گوشی‌های هوشمند در چین و جهان را به خود اختصاص داده‌اند و می‌خواهند گوی رقابت را از هواوی و سامسونگ برای تولید و عرضه گوشی‌های تاشو و منعطف بربایند.
 
شرکت چینی شیائومی که به تازگی از سایر رقبای هموطن خود سبقت گرفته و با غول‌های تکنولوژی و برندهای برتر تولیدکننده گجت‌ها و گوشی‌های هوشمند به رقابت تنگاتنگی پرداخته است، سعی دارد سهم و محبوبیت خود را در بازار محصولات فناوری در جهان توسعه دهد و به نظر می‌رسد که روند طراحی و تولید این محصول را از مدت‌ها پیش آغاز کرده است.
 
البته هنوز اطلاعات و جزئیات دقیق دیگری درباره نحوه قیمت گذاری این دو شرکت چینی برای گوشی تاشوی خود منتشر نشده است اما بسیاری از تحلیلگران برآورد کرده‌اند که از قیمت پایه و احتمالی گوشی هوشمند و تاشوی سامسونگ یعنی 2000 دلار کمتر خواهد بود. چراکه شیائومی پیشتر وعده داده بود حداکثر میزان سود را پنج درصد تنظیم می‌کند تا علاوه بر ایجاد محبوبیت و تضمین کیفیت، رضایت مشتریان و کاربرانش را نیز جلب کند.
 
این سیاست قیمت‌گذاری شیائومی بوده که تاکنون این شرکت را به رقابت تنگاتنگی با سایر غول‌های تکنولوژی نظیر سامسونگ، ال جی، اپل، هواوی و غیره فراخوانده و موجب شده است این شرکت تقریبا تازه تاسیس و نوپا بتواند سهم قابل توجهی از محصلات فناوری در جهان را از آن خود کند.
 
به نظر می‌رسد که سال آینده ۲۰۱۹ میلادی سال گوشی‌های هوشمند تاشو و انعظاف‌پذیر باشد چراکه شرکت‌های مختلف از برنامه‌های خود برای رونمایی چنین محصول جدید و شگفت انگیزی رونمایی و پرده‌برداری کرده‌اند. حال باید تا زمان معرفی رسمی و عرضه آن‌ها منتظر ماند و دید که چه تغییر و تحولاتی را در بازار پررکود گوشی‌های هوشمند ایجاد خواهند کرد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.