اپراتورها

تلفن همراه

December 17, 2018
15:08 دوشنبه، 26ام آذرماه 1397
کد خبر: 96408

درخواست هزینه یکسان‌سازی تعرفه‌های موبایل بهانه‌ جدید برای یک کلاهبرداری!

این روزها بازار سودجویی و دریافت هزینه‌های مازاد بر خدمات داغ شده است و هر یک از سودجویان از راهی برای کلاهبرداری و فریب کاربران استفاده می‌کنند.
 
اپراتورهای اول و دوم تلفن همراه از ابتدای مهرماه سال جاری به یکسان‌سازی تعرفه‌های خود اقدام کردند تا بدین ترتیب هر دقیقه مکالمه درون و برون شبکه، در هر یک از اپراتورها به‌صورت تک نرخی محاسبه شود؛ به گفته‌ی آن‌ها، این روش جدید قیمت‌گذاری موجب سهولت و شفافیت بیش‌تر در محاسبه هزینه مکالمات مشترکین می‌شود. درواقع در حالی که تا پیش از این، تماس‌های اپراتورهای همراه با سایر اپراتورها، هزینه‌ی متفاوت و بعضا بیش‌تری در مقایسه با تماس با شماره‌های همان اپراتور داشت، اما با یکسان‌سازی تعرفه، این تفاوت حذف شد.
 
اگرچه همان زمان هم یکسان‌سازی تعرفه‌ها موجب افزایش قیمت در برخی از تماس‌های درون‌شبکه یا برون‌شبکه برای اپراتورهای اول و دوم شده بود، اما نفس یکسان‌سازی تعرفه‌ها به خودی خود، اتفاق مثبتی بود که رخ داد. این موضوع هم توسط هر یک از اپراتورها از طریق پیامک و انتشار اطلاعیه در رسانه‌های خبری و یا اطلاع‌رسانی در وب‌سایت اپراتورها انجام شد.
 
درحالی که یکسان‌سازی تعرفه‌ها و تک‌نرخی شدن تماس‌های درون‌شبکه یا برون‌شبکه برای اپراتورهای اول و دوم، هزینه‌ای برای مشترکان ندارد و جزو خدماتی است که توسط اپراتورها ارائه شده، اما به نظر می‌رسد برخی اقدام به سودجویی از این موضوع کرده و به گفته برخی کاربران، تماس‌هایی با آن‌ها گرفته و بابت یکسان‌سازی تعرفه‌ها درخواست هزینه‌ کرده‌اند. البته اپراتورها نیز به ایسنا اعلام کردند که این درخواست‌ها کلاهبرداری بوده و نباید هزینه‌ای بابت این خدمات پرداخت شود.
 
با وجود این، با توجه به این‌که این روزها بازار سودجویی و دریافت هزینه‌های مازاد بر خدمات داغ شده است و هر یک از سودجویان از راهی برای کلاهبرداری و فریب کاربران استفاده می‌کنند، کاربران باید دقت داشته باشند که هنگام رویارویی با موارد این‌چنینی، در مرحله‌ی ابتدایی هزینه‌ای را برای این افراد واریز نکنند و پس از آن، موضوع را با اپراتور و مسوولان مربوطه در میان بگذارند.
 
اخیرا هم وزیر ارتباطات در پستی در یکی از شبکه‌های اجتماعی، در راستای آگاه‌سازی کاربران اعلام کرد که نرم‌افزارها و یا پیام‌هایی که در فضای مجازی، با عنوان شارژ و یا اینترنت رایگان، تبلیغ می‌کنند، دروغ و فریب است. هم‌چنین تماس‌هایی که با عنوان برنده شدن در قرعه‌کشی از شما درخواست اطلاعات بانکی می‌کنند، نیز کلاهبرداری است و باید مراقب باشیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.