بریتانیا علت قطعی شبکه اپراتور O2 را بررسی میکند
سازمان تنظیمکننده مقررات رسانهای بریتانیا موسوم به «آفکام» تحقیقات گستردهای را در مورد قطعی شبکه شعبه انگلیسی شرکت مخابراتی «تلفنکیا» انجام داد تا دلیل این اتفاق مشخص شود.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) این اپراتور در بریتانیا با نام O2 فعالیت میکند و بر اساس اخبار موجود، شبکه مخابراتی این شرکت در تاریخ 6 دسامبر 2018 به طور کامل از دسترس خارج شد. مرکز آفکام هم اکنون بررسیهای خود را دنبال میکند تا مشخص شود که آیا قطعی مذکور به دلیل عهدم تعهد به بند 105A(4) «قانون ارتباطات بریتانیا» صورت گرفته است یا خیر.
این مرکز همچنین قصد دارد به صورت ویژه مشخص کند که آیا اپراتور O2 نیازهای مورد انتظار ارایهدهندگان خدمات و شبکه را برای دسترسی مناسب و کامل به کلیه شبکههای ارتباطی خود برآورده کرده است یا خیر.
آفکام در بیانیه خود توضیحداد که این بررسیها را به صورت گسترده پیش میبرد تا تا مه 2019 فرآیند جمعآوری مدارک توسط ماموران آن دنبال میشود.