August 3, 2012
12:56 جمعه، 13ام مردادماه 1391
کد خبر: 43652

اسناد دادگاه، طرح سامسونگ برای تولید رایانه لوحی ۸. ۱۱ اینچی را فاش کرد

اسناد مربوط به دادگاه اختلافات سامسونگ و اپل نشان می‌دهد که سامسونگ در حال تولید یک رایانه لوحی ۸. ۱۱ اینچی با فناوری صفحه نمایش‌های رتینا است. ظاهراً قرار است این رایانه لوحی در سال جاری وارد بازار شود.
به گزارش همکاران سیستم به نقل از وب سایت digitaltrends، شرکت اپل و سامسونگ که مدتی است بر سر حق ثبت برخی اختراعات با یکدیگر اختلافاتی دارند، دعوای خود را به دادگاه کشانده‌اند. اسناد منتشر شده از این دادگاه نشان می‌دهد که سامسونگ در حال طراحی یک رایانه لوحی ۸. ۱۱ اینچی با فناوری رتینا و قابلیت اتصال به شبکه LTE است. فناوری رتینا به صفحه نمایش‌های با کیفیتی گفته می‌شود که شرکت اپل در تولید رایانه لوحی آیپد و گوشی آیفون خود از آن استفاده کرده است.
چنان که از اسناد دادگاه بر می‌آید، رایانه لوحی جدید سامسون پی ۱۰ نام دارد و دارای وضوح تصویر ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ است. احتمال می‌رود سامسونگ بخواهد این رایانه لوحی را تا قبل از پایان سال جاری وارد بازار کند. شرکت سامسونگ در حال حاضر دارای چندین نوع رایانه لوحی با اندازه‌های مختلف است که بزرگ‌ترین آن‌ها ۱. ۱۰ اینچ اندازه دارد. اما رایانه جدید شرکت سامسونگ که در اسناد دادگاه به آن اشاره شده، دارای اندازه ۸. ۱۱ اینچی است. از آنجا که ۸. ۱۱ اینچ اندازه بسیار بزرگی برای یک رایانه لوحی همراه است، پیش بینی می‌شود سامسونگ آن را برای استفاده در منزل و جایگزینی برای لپ تاپ و رایانه‌های شخصی ساخته باشد.
با این همه هنوز معلوم نیست که آیا نتیجه این دادگاه که ممکن است یک ماه یا بیشتر به طول بینجامد، بر طراحی نهایی این رایانه لوحی تاثیری خواهد داشت یا نه.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.