August 22, 2012
10:35 چهارشنبه، 1ام شهریورماه 1391
کد خبر: 44032

ادعای بومی‌سازی 3G و LTE در کشور توسط مرکز تحقیفات مخابرات

درحالی که هنوز کشور نتوانسته فناوری وارداتی نسل سوم تلفن همراه را در کشور پیاده‌سازی کند، موسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات مدعی بومی‌سازی نسل چهارم موبایل تا 3 سال آینده شده است.

به گزارش عصر ارتباط، این وعده را صادق عباسی شاهکوه رییس پژوهشکده فناوری ارتباطات این موسسه داده که براساس آن از آغاز فاز مطالعاتی پروژه بومی‌سازی تجهیزات نسل چهارم شبکه تلفن همراه مبتنی بر فناوری LTE خبر داده است.


این موسسه درحالی بومی‌سازی این فناوری را در دستور کار قرار داده که بسیاری از کشورهای پیشروی استفاده از فناوری‌های موبایل در دنیا با احتیاط به سمت این فناوری که هنوز در مرحله تجاری‌سازی به سر می‌برد، مهاجرت می‌کنند.


درحالیکه دارنده پروانه نسل سوم تلفن همراه کشور هنوز نتوانسته بهره‌برداری تجاری از شبکه خود بکند و گاهی تاخیرهای خود را بر گردن عدم دسترسی به تجهیزات 3G عنوان می‌کند، عباسی شاهکوه وعده داده همزمان با روندی که در دنیا برای مهاجرت به سمت LTE وجود دارد، مطالعات برای سومی‌سازی این فناوری را آغاز کند.


او به خبرگزاری مهر گفته است که ساخت تجهیزات رادیویی نسل جدید LTE که نسل چهارم مخابرات سیار محسوب می‌شود از جمله برنامه‌های پژوهشکده فناوری ارتباطات موسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات است که در گروه رادیو و ارتباطات سیار فاز مطالعاتی آن آغاز شده است.


عباسی شاهکوه، بومی‌سازی LTE را درحالی نیاز آینده کشور توصیف کرده و فاز مطالعاتی آن را نیز کلید زده است که با توسعه این فناوری در دنیا به تدریج قیمت تمام شده این تجهیزات نیز کاهش می‌یابد.


او،‌ بخش عمده کار تجهیزات مخابراتی فعلی را علاوه بر سخت‌افزار مربوط به نرم‌افزار دانسته و گفت: «قسمت‌های الکترونیکی این شبکه به صورت صد درصد داخلی طراحی خواهد شد که تا یک ماه آینده وارد فاز طراحی می‌شود.»

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.