September 18, 2012
18:25 سه شنبه، 28ام شهریورماه 1391
کد خبر: 44582

نوآوری‌های سامسونگ در IFA 2012

کمپانی سامسونگ الکترونیکس، امروز در IFA 2012 شماری از محصولات و سرویس‌های جدید خود را به معرض نمایش گذاشت. پیش از آغاز این مراسم، Boo-Keun Yoon، رئیس بخش Consumer Electronics این شرکت، عنوان کرد که سامسونگ قصد دارد جنبه‌های مهم محصولاتش را از دید مشتریان شناسایی کند. وی گفت: «چندی پیش به شما قول دادیم که مرزهای موجود بین محتوا و دستگاه‌ها را ازمیان‌برداریم. امروز خواهید دید که ما تا چه حد در دستیابی به این هدف، موفق بوده‌ایم.»


به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) مسئولین سامسونگ سپس از کسب جایگاه یکم در صنعت ساخت تلویزیون برای ششمین سال پیاپی، توسط این شرکت سخن به میان آوردند و درباره پیشتازی کمپانی خود در ساخت یخچال‌فریزرهای ساید-بای-ساید در طول شش سال گذشته، صحبت کردند. در ادامه، Yoon تبدیل‌شدن سامسونگ به بزرگترین تولیدکننده لوازم خانگی در دنیا تا سال ۲۰۱۵ را از برنامه‌های آینده این شرکت دانست.
 
سپس سامسونگ از چندین محصول رونمایی کرد: تلویزیون OLED پنجاه و پنج اینچی ES9500، یخچال‌فریزرهای Space Max، ماشین‌های لباسشویی ecobubble‌، دوربین GALAXY Camera و GALAXY Note II. محصولات سامسونگ در مدت برگزاری IFA 2012، از ۳۱ آگوست تا ۵ سپتامبر در سالن ۲۰ و ۵.۱ این نمایشگاه به‌نمایش درخواهند آمد.
 
سامسونگ با معرفی دو دستگاه تلویزیون، یکی تلویزیون OLED پنجاه و پنج اینچی ES9500 و یکی تلویزیون هوشمند ۷۵ اینچی ال‌ای‌دی ES9000، نشان داد که جایگاه یکم صنعت تلویزیون را بی‌دلیل به‌دست نیاورده است.
 
گالکسی نوت ۲ در پی موفقیت تبلت/اسمارت‌فون GALAXY Note طراحی و ساخته شد. این محصول به صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچی از نوع HD Super AMOLED، پردازنده چهار هسته‌ای ۱.۶ گیگاهرتزی و سیستم‌عامل Android™ 4.1 Jelly Bean مجهز است. قابلیت Air View یکی از امکانات موجود در این اسمارت‌فون است که به کاربران امکان می‌دهد با استفاده از قلم S Pen و بدون نیاز به باز کردن محتوایی نظیر ایمیل‌ها، تصاویر گالری، فایل‌های ویدئویی و S Planner، پیش‌نمایشی از آن‌ها را مشاهده کنند. Popup Note هم قابلیت دیگری است که با آن می‌توان S Note را در قالب یک پنجره، در هر جایی از صفحه قرار داد و آسان‌تر به آن دسترسی پیدا کرد.
 
سامسونگ در این روز از محصولی جدید هم رونمایی کرد؛ GALAXY Camera که ترکیبی است از بهترین امکانات موجود در دوربین‌ها و گوشی‌های هوشمند. این محصول، دارای صفحه‌نمایش HD Super Clear LCD با اندازه ۴.۸ اینچ، قابلیت بزرگنمایی اپتیکال تا ۲۱ برابر، حسگر ۱۶ مگاپیکسلی BSI CMOS و حالتی به نام Smart Pro است. این حالت به کاربران امکان می‌دهد که در چند گام آسان، تصاویری باکیفیت و با حال‌وهوای حرفه‌ای بگیرند. این دوربین/اسمارت‌فون می‌تواند برخی دستورات صوتی، برای انجام کارهایی نظیر بزرگنمایی و ثبت تصویر، را تشخیص دهد. GALAXY Camera دارای سیستم‌عامل Android™ 4.1 Jelly Bean است و از شبکه‌های 3G/4G و اتصال Wi-Fi پشتیبانی می‌کند. بیش از ۶۰۰ هزار نرم‌افزار را می‌توان از Google Play و Samsung Apps برای این محصول دانلود کرد.
 
یخچال‌فریزرهای Space Max و ماشین‌های لباسشویی ecobubble سامسونگ از جمله محصولاتی هستند که برای سازگاری بیشتر با شیوه زندگی و همراهی بهتر با مشتریان، طراحی و ساخته شده‌اند. مثلاً مشتریان اروپایی به صرفه‌جویی در مصرف انرژی بها می‌دهند، آشپزخانه‌هایی با فضای محدود در اختیار دارند و سازگاری محصولات با محیط زیست برایشان اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل، سامسونگ فناوری جدیدی با نام Space Max را به کار گرفت تا بتواند بدون تغییر دادن ابعاد دستگاه، گنجایش و فضای داخلی محصول را افزایش دهد.
 
ماشین‌های لباسشویی ecobubble سامسونگ هم در IFA امسال جایگاهی را به خود اختصاص داده بودند. فناوری ecobubble راهی است برای شستشوی بهتر لباس‌ها در آب سرد. با این فناوری، در زمان کارکرد دستگاه هم انرژی کمتری مصرف می‌شود و هم بافت پارچه‌ها کمتر دچار آسیب خواهد شد.
 
آنچه خواندید بخشی از نوآوری‌ها و محصولات به نمایش درآمده در IFA 2012 توسط سامسونگ بود. چنانچه مایلید که به تصاویر، محتوای ویدئویی و جزئیات دیگری درباره حضور سامسونگ در IFA 2012 دست پیدا کنید، می‌توانید به میکروسایت
https://www.samsungifa2012.com مراجعه کنید. آخرین اخبار در زمینه توسعه‌نرم‌افزار را نیز می‌توانید از سایت ویژه توسعه‌دهندگان سامسونگ، به آدرس https://developer.samsung.com مشاهده فرمایید.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.