اپراتورها

تلفن همراه

October 24, 2012
4:42 چهارشنبه، 3ام آبانماه 1391
کد خبر: 51173

ایرانسل مقدمات صعود به نسل سه و چهار تلفن همراه را فراهم کرده است

 

مدیرعامل ایرانسل با بیان اینکه این اپراتور مقدمات صعود به نسل سه و چهار تلفن همراه را فراهم کرده است، از مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خواست زمینه ارایه خدمات نسل سوم تلفن همراه را برای اپراتورهای ایرانسل و همراه اول فراهم کند.
 
گفتنی است که در حال حاضر ارایه خدمات نسل سوم تلفن همراه به طور انحصاری در اختیار شرکت رایتل است و سایر اپراتورها مجوز ارایه خدمات نسل سه و چهار تلفن همراه را ندارند.
 
این تصمیم برای حمایت از اپراتور نسل سوم تلفن همراه ( رایتل ) اتخاذ شده است.
 
به گزارش خبرنگار ایرنا ، ˈعلیرضا قلمبر دزفولی ˈ عصر روز دوشنبه درنشستی خبری که به مناسبت ششمین سالگرد تاسیس ایرانسل برگزار شد، افزود: امیدواریم بتوانیم سازمان تنظیم مقررات را متقاعد کنیم که دوره انحصار رایتل را کوتاهتر کند.
 
وی با تاکید بر این نکته که کشور نباید از ارایه سرویس های جدید محروم شود ، افزود: میزان تقاضا برای خدمات دیتا ( مانندپیامک ، اینترنت روی موبایل) دو برابر شده است و برای پیاده سازی دولت الکترونیک نیاز به توسعه خدمان نسل سوم تلفن همراه داریم .
 
 
 
** ایرانسل برنامه ای برای توسعه شبکه وایمکس خود ندارد
 
وی با بیان اینکه ایرانسل برنامه ای برای توسعه شبکه وایمکس خود ندارد ،گفت: همه اپراتورها که روی وایمکس سرمایه گذاری کرده بودند ، مدتی است که این سرمایه گذاری را متوقف کرده اند و دنبال نسل سوم و چهارم تلفن همراه رفته اند و اگر وزارت ارتباطات کمک کند ما نیز باید به سمت نسل سه و چهار برویم.
 
قلمبر دزفولی گفت: در حوزه وایمکس،روند دنیا به سمت توسعه این شبکه نیست و ما نیز قصد توسعه شبکه وایمکس را نداریم و در محدوده هفت استان فعلی پوشش خواهیم داشت .
 
وی درباره عدم تطابق نقشه مناطق تحت پوشش وایمکس که در سایت ایرانسل به نمایش گذاشته می شود با واقعیت ، گفت: این نقشه انطباق 100 درصدی با واقعیت ندارد.
 
مدیر عامل ایرانسل در مورد افت کیفیت شبکه وایمکس ایرانسل گفت: بروز فراز و نشیب هایی در پهنای باند اینترنت ، موجب افت کیفیت خدمات وایمکس می شود و ما نمی توانیم جوابگو باشیم .
 
قلمبر دزفولی همچنین از رشد 93 درصدی مشترکین وایمکس ایرانسل خبر داد و گفت: تعداد مشترکان وایمکس ایرانسل در حال حاضر به 337 هزار مشترک رسیده است.
 
وی افزود: خدماتی که در حوزه وایمکس ارایه می شود شامل دسترسی به اینترنت و VPN شده و خدمات تلفن اینترنتی و تماس تصویری نیز آماده بهره برداری است .
 
 
 
**ایرانسل در موردفروش غیر قانونی سیم کارت های فعال به نحو احسن عمل کرده است
 
مدیر عامل ایرانسل در پاسخ به پرسش های متعدد خبرنگاران در خصوص فروش غیر قانونی سیم کارت های فعال ایرانسل در دکه ها، مدعی شد که این اپراتور در زمینه مقابله با فروش غیر قانونی سیم کارت های فعال به نحو احسن عمل کرده است .
 
قلمبر دزفولی در ادامه تاکید کرد: فعال سازی سیم کارت بدون ثبت مشخصات غیر ممکن است و کسانی که سیم کارت را به نام خود ثبت می کنند مسئول حقوقی سوء استفاده از این سیم کارت هستند .
 
وی در پاسخ به خبرنگار ایرنا که از وی پرسید چرا همانطور که خط مشترکینی که بیش از سه ماه از سیم کارت خود استفاده نمی کنند، را مسدود می کنید ، سیم کارت های ثبت شده صفر را پس از مدتی مسدود نمی کنید تا جلوی فروش غیر قانونی آنها گرفته شود؟ ، گفت: می توانیم این پیشنهاد را به سازمان تنظیم مقررات بدهیم .
 
وی افزود: اپراتورها حق قانون گذاری ندارند و قوانین مصوب در کمیسیون تنظیم مقررات را اجرا می کنند ،ولی ما می توانیم پیشقدم شویم و پیشنهادهایی را ارایه کنیم .
 
 
** ایرانسل وارد بورس نمی شود
 
قلمبر دزفولی در مورد ورود ایرانسل به بورس گفت: تغییری در موضع شرکای ایرانسل در مورد ورود به بورس رخ نداده است .
 
وی توضیح داد: سال گذشته سازمان تنظیم مقررات در یک نامه سئوال کرده بود که برنامه ایرانسل برای ورود به بورس چیست و ما اعلام کردیم که شرکا باید تصمیم بگیرند ، شرکا نیز تا این لحظه موقعیت را مناسب برای ورود به بورس تشخیص نداده اند .
 
 
** تحریم ها تاثیری بر درآمد ایرانسل نداشته است
 
مدیر عامل ایرانسل در خصوص تاثیر تحریم ها بر فعالیت این شرکت ، گفت : هیچ تحریمی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تاکنون مشمول ایرانسل نشده و تحریم های اقتصادی تاثیری بر درآمدهای ایرانسل نداشته است.
 
وی با بیان اینکه به طور طبیعی افزایش نرخ ارز موجب کاهش درآمد و متضرر شدن شریک ایرانسل یعنی شرکت ˈام تی انˈ شده است، افزود: شرکت ام تی ان تاکنون 2/1 میلیارد دلار ( یک میلیارد و 200 میلیون دلار ) در ایران سرمایه گذاری کرده است .
 
قلمبر دزفولی در مورد تاثیر تحریم های اقتصادی اظهار داشت: هیچ تغییری در رفتار طرف های تجاری ایرانسل مشاهد نکرده ایم و یک ارایه دهنده تجهیزات ( وندور) اروپایی عدم علاقه خود را نسبت به خروج از بازار ایران اعلام کرده است .
 
وی افزود: با این حال ایرانسل نیز مانند سایر بخشهای اقتصادی کشور با تحریم های بانکی دسته و پنجه نرم می کند.
 
 
** تقاضاهای ایرانسل برای تامین نیازهای ارزی بی پاسخ مانده است
 
مدیرعامل ایرانسل از مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خواست در زمینه تامین ارز مورد نیاز ، این اپراتور را حمایت کنند.
 
قلمبر دزفولی گفت: تاکنون سه بار در زمینه نیازهای ارزی با سازمان تنظیم مقررات مکاتبه کرده ایم و لی تاکنون پاسخی به مکاتبات ما داده نشده است .
 
 
** درآمد ایرانسل در سال گذشته به 35هزار میلیارد ریال رسید
 
مدیرعامل ایرانسل میزان درآمد ایرانسل در سال 1390 را بالغ بر 35 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: 80 درصد درآمد ایرانسل از محل خدمات صدا و 20 درصد مربوط به خدمات دیتا است.
 
به گفته ی قلمبر دزفولی براساس پروانه، ایرانسل باید طی هفت سال فعالیت و تا پایان سال 1392 معادل 81 هزار میلیارد ریال به دولت پرداخت کند که تاکنون توانسته 56 هزار میلیارد ریال درآمد عاید دولت کند.
 
مدیرعامل ایرانسل در مورد رویدادهای مهم سال 1391 این اپراتور، به پوشش جزیره ایرانی ابوموسی و تامین خدمات ارتباطی مورد نیاز اجلاس سران کشورهای جنبش عدم تعهد اشاره کرد و گفت: ایرانسل تنها اپراتوری است که اکثر مناطق نفتی خلیج فارس را تحت پوشش دارد.
 
وی در مورد عملکرد ایرانسل طی پنج سال گذشته گفت: عملکرد ایرانسل طی دوره فعالیت جلوتر از تعهداتی است که برای این اپراتور در پروانه تعیین شده است .
 
وی افزود: برای مثال تعهد ایرانسل پوشش 75 درصدی جمعیت کشور تا پایان سال 1392 بود،اما ایرانسل هم اکنون 82 درصد جمعیت کشور را تحت پوشش دارد .
 
وی افزود: همچنین بیش از 24 هزار روستا و 2 هزار و 200 شهر و دهستان و بیش از 21 هزار کیلومتر از جاده های کشور تحت پوشش ایرانسل قرار دارد.
 
وی افزود: ایرانسل 26 هزار سایت در کشور ایجاد کرده و بیش از 104 هزار TRX در سطح کشور فعال است.
 
قلمبر دزفولی ، میانگین نرخ قطعی مکالمات ایرانسل را 79 صدم درصد اعلام کرد و گفت: متوسط نرخ قطعی در تهران 2/1 ( یک ممیز دو درصد ) و متوسط نرخ قطعی در شیراز نیم درصد است که نسبت به رقم 5/1 درصد که تعهد ایرانسل است ، جلوتر هستیم .
 
وی افزود: در حوزه بین الملل با 394 اپراتور دنیا رومینگ سیمکارتی ها دایمی داریم و رومینگ سیم کارت های اعتباری ایرانسل نیز با 130 اپراتور برقرار است.
 
وی ادامه داد : در برخی خطوط هوایی نیز مشترکان ایرانسل می توانند هنگام پرواز امکان تماس بدهند ولی نامی از این شرکت های هوایی نبرد.
 
مدیر عامل ایرانسل با بیان اینکه 100 درصد شبکه ایرانسل تحت پوشش اینترنت یا خدمات GPRS است ، به رشد 109 درصدی ترافیک دیتای ایرانسل طی یکسال گذشته ( مهر 90 تا مهر 91 ) اشاره کرد و گفت: رفتار مشترکان نشان دهنده رویکرد مشترکان به خدمات دیتا است.
 
وی ضمن اظهار اینکه ایرانسل 2 میلیون و 630 هزار نقطه فروش و بیش از 400 هزار فروشنده در سطح کشور دارد ، از بکارگیری بیش از یک هزار و 870 نفر بصورت مستقیم و اشتغال بیش از 39 هزار نفر در شبکه برون سپاری شده فنی ، فروش و پشتیبانی خبرداد.
 
قلمبردزفولی همچنین از ایجاد سایت های استاندارد مورد تایید سازمان انرژی اتمی از لحاظ بی ضرر بودن تشعشعات خبر داد و گفت : تشعشات سایت های ایرانسل بین یک صدم تا یک پانصدم حدمجاز است .
 
مدیرعامل ایرانسل با بیان اینکه در حوزه ورزش حامی ویژه و انحصاری کاروان اعزامی ایران به المپیک 2012 بودیم، از تخفیف ویژه 74 درصدی برای زائران حج تمتع خبر داد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.