اپراتورها

تلفن همراه

گوشی

November 1, 2012
22:39 پنجشنبه، 11ام آبانماه 1391
کد خبر: 51331

۱۶درصد تماسها با گوشی‌های هوشمند ناموفق است!

گوشی‌های هوشمند این روزها به یک ابزار معمول و محبوب بین کاربران تبدیل شده‌اند و کاربران به آن‌ها اطمینان کامل دارند. اما در جریان برقراری تماس‌های ناموفق، باید این مسئله را اختلال شرکت مخابراتی یا مشکل گوشی هوشمند دانست؟

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، تماس ناموفق زمانی رخ می‌دهد که شما برای اتصال به شبکه مخابراتی تلاش می‌کنید و این اتفاق حاصل نمی‌شود. در این جریان سیگنال ارسال شده پس از گذشت مدتی برمی‌گردد و اگر ارتباط درست برقرار شود، مشترک می‌تواند تماس را برقرار سازد. تماس ناموفق برای بیشتر مشترکان تلفن‌همراه زمانی اتفاق می‌افتد که اپراتور آن قادر به دریافت و انتقال کامل سیگنال‌ها نیست یا اینکه کیفیت شبکه در سطح بسیار پایینی است.
 
بر اساس مطالعه‌ای که توسط مرکز Strand Consult و با پشتیبانی "انجمن صنایع مخابراتی دانمارک" انجام شده است کارشناسان دریافته‌اند، از بین مشترکانی که از منزل تماس تلفنی برقرار می‌کنند حدود 16 درصد در طول هفته در جریان برقراری ارتباط با گوشی‌های هوشمند با تماس ناموفق مواجه می‌شوند. برای مشترکانی که با گوشی‌های معمولی تماس می‌گیرند این رقم 8 درصد گزارش شده است.
 
این بررسی همچنین نشان داده است که 27 درصد مشترکان زمانی که از منزل خود با بیرون تماس می‌گیرند، دست‌کم هفته‌ای یک بار با تماس ناموفق در خصوص گوشی‌های هوشمند مواجه می‌شوند. این جریان فقط برای 7 درصد مشترکان یاد شده در جریان برقراری تماس با تلفن‌های معمولی رخ می‌دهد.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.