اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

December 24, 2012
4:08 دوشنبه، 4ام دیماه 1391
کد خبر: 52280

واکنش سازمان تنظیم مقررات به فروش سیم کارت انگلیسی در ایران!

 

واردات و فروش سیم کارت خارجی در کشور ممنوع است
عبدالهی – خراسان : ورود و فروش هرگونه سیم کارت خارجی در کشور ممنوع است و قطعا این سیم کارت ها از مبادی رسمی وارد کشور نشده است. یک روز پس از انتشار گزارش خراسان درباره فروش مشکوک «سیم کارت انگلیسی» در مشهد و تهران، شب گذشته معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت و گو با اخبار 20 شبکه خبر با اعلام این که فروش سیم کارت های خارجی در فرودگاه های کشور ممنوع است اظهار داشت: قطعا این سیم کارت ها [سیم کارت انگلیسی] از مبادی رسمی وارد کشور نشده است.
 
حسن رضوانی با اشاره به این که طبق توافقات انجام شده با اداره گمرک جمهوری اسلامی ایران از ورود این سیم کارت ها به داخل کشور ممانعت می شود افزود: مطمئنا این سیم کارت ها به صورت مسافری [ بار همراه مسافر]وارد کشور شده است و مسئولان فرودگاه های کشور باید از فروش این سیم کارت ها جلوگیری کنند هرچند که قطعا پلیس فتا نیز به این موضوع ورود پیدا خواهد کرد.
 
از خرید سیم کارت های خارجی خود داری کنید
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان این که هم وطنان باید در رابطه با این گونه تبلیغات هوشیاری بیشتری داشته باشند گفت: هم وطنان باید توجه داشته باشند که استفاده از سیم کارت های خارجی که می تواند تبعاتی را برای تجاوز به حریم خصوصی آن ها داشته باشد منطقی نیست و باید از خرید این سیم کارت ها خودداری کنند. حسن رضوانی همچنین در رابطه با ارسال پیامک های ناخواسته به مشترکان تلفن های همراه گفت: در حال طراحی چارچوبی برای ارسال پیامک های تبلیغاتی هستیم که با تدوین آن، ضوابط تعیین شده را به اپراتورها و مشترکان تلفن های همراه اعلام خواهیم کرد.شایان ذکر است شنبه گذشته پی گیری های خبرنگار خراسان برای دریافت پاسخ مسئولان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در رابطه با موضوع فروش مشکوک سیم کارت ها در فرودگاه های مشهد و تهران بی نتیجه ماند و مسئولان این سازمان با بهانه هایی از جمله حضور نداشتن مسئول روابط عمومی و دیگر مسئولان مربوطه از ارائه پاسخ در این باره خودداری کردند. هرچند که پلیس فتای خراسان رضوی هرگونه فروش غیر رسمی کالا از طریق شبکه اینترنت و تلفن همراه را غیرقانونی اعلام کرد و مسئولان شرکت مخابرات خراسان رضوی و شرکت همراه اول نیز هرگونه همکاری با افراد توزیع کننده این سیم کارت ها را تکذیب کردند.
 
سیم کارت های 0044
روز گذشته روزنامه خراسان در گزارشی با عنوان «این بار سیم کارت انگلیسی» درباره فروش سیم کارت هایی با پیش شماره 0044 در مشهد و تهران هشدار داده بود. در این گزارش متصدی فروش این سیم کارت ها اعلام کرده بود که « به دلیل مشکلات سیاسی موجود میان ایران و انگلستان در بازه های زمانی مختلف شماره های معدودی در اختیار ما قرار می گیرد و شما باید یکی از شماره های ارسالی را انتخاب کنید.» رئیس پلیس فتای خراسان رضوی نیز در گفت و گو با خراسان وعده داده است که این موضوع را پیگیری می کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.